הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום הבחירות הגיע: ההצבעה נתפסת בציבור כמבחן עבור הנשיא טראמפ
נראה שהנשיא טראמפ אימץ את הרטוריקה הדמוקרטית לפיה הבחירות האלה הן משאל עם על המדיניות שלו. ברור לו שיהיה לו הרבה יותר קשה לקדם את המדיניות שלו אם הקונגרס יהיה מורכב מרוב דמוקרטי

רבים טוענים כי טראמפ אימץ את התפיסה של המפלגה הדמוקרטית לפיה בחירות האמצע מהוות למעשה משאל עם בנוגע לתקופת שלטונו. למעשה, יום הבחירות הוא האפשרות הראשונה של הציבור האמריקני מכל רחבי המדינה להגיב לפעולות השונות של ממשל טראמפ, וגם להגיב לאירועים שונים ובהם הטבח בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג, שיירות המהגרים שמתקרבות אל הגבול וגם אל פרשת שליחת מטעני החבלה אל מתנגדי טראמפ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוא לא מתמודד, אבל מרגיש כאילו כן. הנשיא דונלד טראמפ


"במידה מסוימת, אני נמצא על הכרטיס", אמר אתמול (שני) טראמפ במהלך ביקורו באוהיו, יעד אחד מתוך שלושה בהם ביקר שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות. "בחירות האמצע היו די משעממות, עכשיו זה הדבר הכי חם!"

טראמפ ערך 26 מסעות תמיכה בחודש אוקטובר בכל רחבי המדינה, כדי לתמוך במועמדים המקומיים, ולמעשה בעצמו, לקראת הבחירות. באחד ממסעות התמיכה שלו במיסיסיפי, אמר טראמפ לבוחרים כי "אני לא על פתק הבחירה, אך במידה מסוימת אני כן. אני רוצה שתצביעו.. תדמיינו שאני על הפתק".

ידו של הנשיא טראמפ מורגשת היטב בבחירות האמצע, בייחוד כאשר הוא סיים את נאומו האחרון לפני הבחירות בקריאה לבוחרים הרפובליקנים להציל המעמד העדין של המפלגה. הבחירות היום מהוות בחינה של המדיניות, הלאומנות ועוצמת הקואליציה שהביאו אותו אל החדר הסגלגל לפני כשנתיים.

מסע התמיכה של טראמפ במועמדים לבחירות האמצע עסק בעיקר במדיניות הגירה קשוחה, והצעות מדיניות מפתיעות. מכיוון שהנשיא היה מודע לסיכונים שניצבים על הכף, הוא קרא בימים האחרונים לבוחרים להגיע אל הקלפיות מכיוון שהסיכון עבור המפלגה, ועבור הממשל שלו.


"דמיינו שאני על פתק ההצבעה". הקלפיות מוכנות לציבור המצביעים


"הכל עדין. כל מה שדיברתי איתכם עליו עלול להתבטל ולהשתנות על ידי הדמוקרטים במידה והם ינצחו", אמר אמש טראמפ לתומכיו. "אתם רואים איך הם פועלים. אתם רואים מה קורה איתם. הם באמת הופכים לקיצוניים".

אתמול ביקר טראמפ באוהיו, באינדיאנה ובמיזורי, שם הוא אמר דברים בוטים בנוגע להגירה  ולמפלגה הדמוקרטית. "הניגוד בבחירות האלה לא יכול להיות ברור יותר. הדמוקרטים מייצרים מאפיות", אמר אתמול טראמפ בנאום התמיכה האחרון שלו לפני הבחירות. "לעומתם, הרפובליקנים מייצרים עבודות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE