הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ לאחר תוצאות הבחירות: "מדינות רבות בירכו אותנו על הניצחון, מחכות להסכמי סחר"
הנשיא אמנם צפוי להיתקל בקשיים רבים יותר בהמשך הקדנציה שלו, אך לפחות בטוויטר הוא משדר אופטימיות. בינתיים, רוסיה משדרת אדישות: "לא צפויה נורמליזציה ביחסים"

העם האמריקני החליט הלילה (שלישי) למתוח ביקורת על הכהונה של הנשיא דונלד טראמפ והפך את הקונגרס לכחול. למרות הצעד שצפוי להגביר את הנשיא, הוא כבר הספיק להכריז על תוצאות הבחירות כניצחון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קיבל המון איחולים על הניצחון. הנשיא טראמפ


"קיבלתי המון איחולים מהרבה אנשים על הניצחון הגדול שלנו הלילה, כולל ממדינות זרות (ידידות) שממתינים לי, ומקווים, להסכמי סחר", צייץ הנשיא בטוויטר. "עכשיו אנחנו יכולים לחזור לעבודה כדי לבצע דברים!"

למרות דבריו של הנשיא על איחולים גם ממדינות זרות, בקרמלין משדרים אדישות לתוצאות הבחירות. היום הודיעה מוסקבה כי אינה רואה סיכוי לשיפור ביחסים בין רוסיה לארצות הברית לאחר בחירות האמצע.

"אנחנו יכולים לומר במידה רבה של ביטחון כי אין באופק סיכוי לנורמליזציה ביחסי רוסיה-ארצות הברית", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. הוא אמר עוד כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והנשיא האמריקני ייפגשו בשבוע הבא לפגישה קצרה, והם עשויים להיפגש פעם נוספת באריכות בשולי ועידת ה-G-20 בארגנטינה בסוף החודש הבא.


הבחירות לא משפיעות על היחסים. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין


בחירות האמצע שנערכו אתמול לא סיפקו הפתעות משמעותיות לעומת הסקרים המקדימים. התקוות לגל כחול סוחף במיוחד התבדו: הדמוקרטים אמנם השיגו רוב בבית הנבחרים והשיגו כמה ניצחונות מרשימים בתפקידי המושלים, אך הרפובליקנים התחזקו בסנאט.

הפרש של 23 חברי קונגרס, שני שליש מתוכם נשים, השיג לדמוקרטים את הרוב המחודש בבית הנבחרים. ננסי פלוסי מקליפורניה חזרה לתפקידה כמנהיגת הרוב, ואליה תצטרפנה, בין היתר, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, האישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם לקונגרס; קנדרה הורן שניצחה באחת המדינות הכי רפובליקניות בארצות הברית, אוקלהומה; ושאריס דיווידס מקנזס, אחת משתי הילידות האמריקאיות הראשונות שנבחרות לקונגרס בהיסטוריה של ארצות הברית.

הרפובליקנים אמנם חיזקו את אחיזתם בבית הנבחרים העליון, כשהדי פרשת מינוי השופט ברט קאבנאו עדיין נותנים אותותיהם בהחלטות המצביעים. כך לדוגמה, נענשו היידי הייטקמפ מצפון דקוטה וקלייר מקאסקיל ממיזורי על התנגדותן למינויו והפסידו למתמודדים הרפובליקנים נגדן. 


המצביעים בדרכם אל הקלפיות, אתמול


הסנאטור הדמוקרט ממערב וירג'יניה ג'ו מנצ'ין קיבל את הפרס שלו על התמיכה בקאבנאו ונבחר מחדש בקלות. ריק סקוט, מושל פלורידה היוצא, הדיח את הדמוקרט המכהן ביל נלסון באחד המרוצים המסקרנים והצמודים. בטו או'רורק הכריזמטי נכנע לוותק של טד קרוז והפסיד בטקסס, בעוד ברני סנדרס ואליזבת וורן יכולים להתחיל לשאת עיניים ל-2020 אחרי נצחונות קלים בורמונט ובמסצ'וסטס בהתאמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE