הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המירוץ לסנאט בפלורידה ככל הנראה בדרך לספירה חוזרת
עם הפרש של כ-30 אלף קולות (0.4%) בין המושל היוצא סקוט לבין הסנאטור המכהן נלסון, נראה שספירת הקולות תצטרך להתבצע בשנית. המושל סקוט כבר הכריז על ניצחון, אך נלסון אינו הודה בהפסד. "המירוץ נגמר. זוהי דרך עצובה מאוד לביל נלסון לסיים את הקריירה שלו", אמר דוברו של המושל

מבין מאות המירוצים שהוכרעו אמש, ישנם לא מעט שעדיין ממתינות לספירת כל הקולות כדי לקבוע את זהות המנצח. אחד המירוצים הבולטים שנופלים תחת קטגוריה זו הוא ההתמודדות על מושב הסנאט בפלורידה בין ביל נלסון הדמוקרטי המכהן, והמושל היוצא ריק סקוט אשר מייצג את המפלגה הרפובליקנית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סקוט או נלסון, מי ייצג את פלורידה בוושינגטון? (צילום: AP)


עם הפרש של כשלושים אלף קולות בלבד, נראה שההכרעה תגיע רק לאחר ספירה חוזרת של הקולות. סקוט מוביל כעת עם 4,081,609 קולות, או 50.2%. נלסון קיבל 4,051,448 מן הקולות, או 49.8%. אומנם ההפרש, כ-30 אלף, הוא קטן מאוד, אך המספר המוחלט אינו בעל משקל בהחלטה אם לערוך ספירה חוזרת. מה שיותר רלוונטי הוא ההפרש באחוזים, העומד כעת על 0.4% בלבד. החוק בפלורידה מחייב ספירה חוזרת כאשר ההפרש עומד על פחות מחצי אחוז.

המושל היוצא סקוט כבר הכריז על ניצחון, אך יתכן שהחגיגות היו מוקדמות מדי. חרף העובדה שהחוק אכן מחייב את הספירה החוזרת, משרדו של נלסון הרגיש בצורך לפרסם הבוקר הודעה הטוענת כי שום דבר לא נגמר עדיין. כעת שני המועמדים ייאלצו להמתין עד יום שבת הקרוב, אז צפויה להסתיים ספירת הקולות המלאה (עד כה נספרו מעל ל-99% מן הקולות). אם ההפרש עדיין יהיה קטן מחצי אחוז, לא תהיה ברירה מלבד לערוך ספירה חוזרת.

"המירוץ נגמר. זוהי דרך עצובה מאוד לביל נלסון לסיים את הקריירה שלו. הוא נואש להחזיק במשהו שכבר לא קיים", כתב כריס הארטליין, דוברו של נלסון, על המועמד הדמוקרטי. כזכור, מדובר באחד המירוצים הצמודים והיקרים בהיסטוריה של פלורידה. על פי הדיווחים האחרונים של שני הקמפיינים, כמאה מיליון דולר שולמו במהלך החודשים האחרונים על עצרות תמיכה, ובעיקר על פרסומות המנסות לקטול את היריב. 


כך הצביעו תושבי פלורידה במירוץ לסנאט (צילום: סי. אן. אן.)


לפני 18 שנים, כאשר ג'ורג' בוש הבן התמודד מול אל גור על הנשיאות, הפרש של 537 בקולות גרם לספירה חוזרת וממושכת. בסופו של דבר החליט בית המשפט העליון בפלורידה להפסיק את הספירה החוזרת, דבר שסלל את דרכו של בוש אל הבית הלבן. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE