הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך הושפע הסחר מתוצאות בחירות האמצע
אם בשעות הבוקר שקדמו לפתיחת הבורסה נרשמה אופטימיות זהירה, כעת המשקיעים מודים שהם נרגעו בעקבות תוצאות הבחירות. "על שתי המפלגות להתפשר יותר. אם המחוקקים יצליחו לעשות זאת, הם עשויים לבצע מהלכים חיובים", אמר בכיר בבנק השקעות. המדדים החשובים רושמים עליות מרשימות

בבוקר הראשון לאחר בחירות האמצע, נראה שהמשקיעים בוול סטריט מאוד מרוצים מכך שתהיה ממשלה חלוקה (סנאט רפובליקני ובית נבחרים דמוקרטי), וזאת בעקבות עליות מרשימות שנרשמו בשעות הבוקר בבורסה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)


המדדים הגיבו בחיוב לתוצאות כאשר הדאו ג'ונס זינק ביותר מ-350 נקודות, ה-S&P500 עלה באחוז וחצי ואילו מדד הנאסד"ק טיפס בשני אחוזים. "לא צריך אוטומטית להגיד שהכלכלה תדעך בגלל ששני הבתים (בקונגרס) נשלטים ע"י מפלגות שונות. דווקא במצב כזה, על שתי המפלגות להתפשר יותר. אם המחוקקים יצליחו לעשות זאת, הם עשויים לבצע מהלכים חיובים", אמר הבוקר דיויד רובנשטיין, בכיר בבנק ההשקעות Carlyle Group, במהלך כנס כלכלי שנערך בסינגפור.

אנלסיטים בוול סטריט מאמינים כי נושא התחבורה והתשתיות, למשל הרחבת נמלי תעופה ובניית כבישים חדשים, הוא נושא שהממשל של טראמפ ובית הנבחרים הדמוקרטי יוכלו להתפשר עליו, דבר שעשוי להשפיע לטובה על הכלכלה. אך גם אם הדמוקרטים והרפובליקנים לא ימצאו את הדרך להתפשר ולעבוד יחדיו, נראה שתוצאות הבחירה הרגיעו מעט את הרוחות בקרב המשקיעים: "השורה התחתונה היא שאנחנו נרגענו. הלא ידוע הפך לידוע", אמר פיטר קרדיו, בכיר בחברת ההשקעות Spartan Capital.

הניצחון הרפובליקני בסנאט הוא זה שגרם להרגעה, אך רק מכיוון שאם הדמוקרטים היו שולטים בשני הבתים בקונגרס, החשש בקרב המשקיעים היה שהם יאמללו את חייו הפוליטים של טראמפ, דבר שיפגע באופן ישיר בכלכלה. "בניגוד ל-2016, הסקרים צדקו הפעם. הסרנו עוד אלמנט של חוסר וודאות", אמר דיויד ג'וי מחברת Ameriprise.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE