הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיריית לוס אנג'לס ל-UCLA: בטלו את הוועידה התומכת בפלסטינים
לאחר שהשבוע התקיימו מספר עצרות כנגד ההחלטה לאפשר ל-NSJP לערוך את ועידה במוסד הלימודי, היום גם מועצת העיר החליטה לגבות את יהודי האזור. "אתר האינטרנט של הארגון משווים את ישראל לגרמניה הנאצית, דבר העונה באופן ישיר על ההגדרה של אנטישמיות", נכתב בהחלטה שהתקבלה

מועצת העיר של לוס אנג'לס הצביעה פה אחד בעד ההחלטה הקוראת לאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) לבטל את הוועידה של "הארגון הלאומי של סטודנטים למען צדק בפלסטין" (NSJP), שאמורה להתקיים בין ה-16 ל-18 בנובמבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך נראה דוכן של NSJP באוניברסיטה (צילום: פייסבוק)


מהצד של האוניברסיטה, ההנהלה שלחה מכתב הפסקת פעילות לצמיתות ל-NSJP בעקבות "שימוש ללא אישור בלוגו של UCLA בו נראה הקמע משחק עם עפיפון הצבעי הדגל הפלסטיני, דבר שעלול להיתפס כתמיכה באלימות כנגד ישראל". ההצבעה היום במועצת העיר לוקחת את העניין צעד אחד רחוק יותר ודורשת מהנהלת האוניברסיטה לבטל את הוועידה ולא לאפשר את קיומה.



"חברי NSJP מעלים לרשתות החברתיות תוכן אלים ואנטישמי, החל מקריאות להשמיד את כל היהודים, הערצה של היטלר וקריאות גנאי כגון 'בואו נדחוף את היהודים לתנור'", נכתב בהחלטה. מעבר לכך, חברי מועצת העיר ציינו כי באתר האינטרנט של הארגון משווים את ישראל לגרמניה הנאצית, דבר העונה באופן ישיר על ההגדרה של אנטישמיות כפי שניתנה ע"י כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה.

ההחלטה של מועצת העיר אף טוענת כי קיום הוועידה פוגעת בסעיף מס' 6 של חוק זכויות האזרח משנת 1964. על פי סעיף זה, מוסד המקבל מימון ממשלתי אינו יכול לעודד אפליה על בסיס גזע, צבע עור או מדינת המקור ממנו מגיע". בעקבות ההחלטה, ארגונים פרו-ישראלים רבים שיבחו את מועצת העיר: "ברצוננו להביע תמיכה רחבה במועצת העיר בלוס אנג'לס על ההחלטה שקיבלה מוקדם יותר היום", נכתב ע"י ארגון ציוני אמריקה בדוא"ל שנשלח לתומכיו. "בייחוד לאחר הטבח בפיטסבורג, על UCLA לדאוג לביטחונם הפיזי והרגשי של הסטודנטים. האוניברסיטה צריכה לחזור בה מן ההחלטה לארח כנס אנטישמי בשטחה", כלשון ההודעה.



 ובמקביל לכך, השבוע נערכו מספר עצרות תמיכה בישראל בקמפוס האוניברסיטה. סטודנטים רבים התגודדו במקומות ציבורים במוסד הלימודי, ודגל ישראל רבים הונפו בגאווה. גולת הכותרת הייתה הפגנת כנגד האנטישמיות שנערכה ביום שלישי, אז צעדו מאות בני אדם הלבושים בכחול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE