הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
CNN מאשימה: הבית הלבן מפיץ סרטון ערוך כדי ליצור רושם שהכתב שלנו תקף מתמחה
"ביזיון גמור, PressSec@. את הפצת סרטון ערוך - ממש פייק ניוז. ההיסטוריה לא תאיר לך פנים", צייץ סגן נשיא CNN לשותפויות דיגיטל, אחרי שדוברת הבית הלבן שיתפה סרטון שכנראה נערך כדי ליצור מצג שווא כאילו כתב הרשת תקף מתמחה בבית הלבן

דמויות בולטות ברשת CNN האשימו היום (חמישי) את דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס בכך שהעלתה לרשת סרטון וידאו ערוך, בניסיון להוכיח שכתב הרשת בבית הלבן ג'ים אקוסטה בא במגע גופני לא הולם עם מתמחה בבית הלבן שניסתה ליטול את המיקרופון מידו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המתמחה שולחת את ידה לעבר אקוסטה (צילום: NBC)



סאנדרס העלתה  אתמול וידאו שמראה את אקוסטה מסרב להרפות ממיקרופון באת שמתמחה בבית הלבן ניסתה לקחת אותו מידו במהלך מסיבת עיתונאים עם הנשיא דונלד טראמפ. סאנדרס השתמשה בווידאו כהצדקה לשלילת הגישה העיתונאים של אקוסטה אמש - מהלך שנתקל בגינוי מיידי וחריף מצד עיתונאים אחרים.

היום בבוקר האשימו מאט דורניק, סגן נשיא CNN לשותפויות תקשורת ודיגיטל, ובריאן סטטלר, כתב התקשורת הבכיר של הרשת, כי הסרטון נערך ומהירותו שונתה בקטעים מסוימים כדי לשוות לתנועותיו של אקוסטה מראה אגרסיבי יותר.


בגרסה של הבית הלבן, יד שמאל של אקוסטה נעה מהר יותר, ויוצרת את הרושם שהוא חובט בזרועה של המתמחה.

"ביזיון גמור, PressSec@. את הפצת סרטון ערוך - ממש פייק ניוז. ההיסטוריה לא תאיר לך פנים", צייץ דורניק, תוך שהוא "ממנשן" את שם המשתמש הרשמי של דוברת הבית הלבן. דורניק וסטטלר טוענים כי הסרטון מגיע ככל הנראה מן האתר אינפו-וורס (InfoWars), אשר נחסם ברוב רשתות המדיה החברתית בשל הפצת תיאוריות קשר מסיתות וחסרות בסיס.

סאנדרס טענה מאוחר יותר היום כי המטרה בהפצת הסרטון היתה להראות כי אקוסטה בא במגע עם המתמחה. "הווידאו מבהיר שכן. אנחנו עומדים מאחורי ההודעה שלנו" (למעשה, המתמחה היא זו שבאה במגע עם הכתב, ומנסה שוב ושוב לחטוף את המיקרופון מידו, בעוד הוא אומר לה "סליחה, גברתי"). סאנדרס לא התייחסה לטענות כי הסרטון ערוך ולא הסכימה לגלות את מקורו.


מקבלת את החומרים שלה מאינפו-וורס? דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס (צילום: AP)


ניתוח של הסרטון של הבית הלבן מול הקלטה מקורית של האירוע מראה כי ידו של אקוסטה נוגעת במתמחה מעט מהר יותר בסרטון הבית הלבן, דבר המרמז כי תנועת ידו של אקוסטה זורזה בגרסה שהפיצה סאנדרס. אקוסטה והנשיא נקלעו לוויכוח במהלך מסיבת עיתונאים סוערת אמש בה נזף הנשיא בעיתונאים מסוימים והאשים אותם בחוסר כבוד בעת שלחצו אותו להשיב לשאלותיהם. אקוסטה ניסה להציג שאלה בנוגע לחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר בשאלת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, אולם טראמפ מיהר להשתיק את הכתב וכינה אותו "אדם איום וגס רוח".

המתמחה, כפי שניתן לראות בסרטון, מנסה למשוך את המיקרופון מידו של אקוסטה בעת שטראמפ סירב לענות לשאלתו, אולם אקוסטה המשיך לאחוז במיקרופון ומשך אותו אחורה מן המתמחה. "סליחה, גברתי," אמר באותו רגע מתוח.


"אתה אדם איום וגס רוח" (צילום: AP)


מאוחר יותר שלל הבית הלבן את כרטיס הכניסה העיתונאי של אקוסטה, וסאנדרס צייצה כי הוא "שם ידיים באופן לא ראוי" על המתמחה וגזל את זמנם של עיתונאים אחרים בכך שלחץ על הנשיא להשיב לשאלתו. סאנדרס גם טענה ללא בסיס כי הנשיא טראמפ מעניק גישה חסרת תקדים לעיתונות ונתנה כדוגמא את מסיבת העיתונאים (החריגה יחסית) בת השעה וחצי שקיים הנשיא אמש.

הנשיא טראמפ חוזר ומכנה את העיתונות "אויב האומה" - כך עשה גם לאחר שנשלחו חבילות נפץ למשרדי CNN - והוא ממעט מאד במסיבות עיתונאים כמו זו של אמש יחסית לנשיאים אחרים. הוא מעדיף לתקשר דרך דוברות הבית הלבן או לענות לשאלות באופן בלתי רשמי ברחבי הבית הלבן (דבר שעשו גם קודמיו לעתים, בנוסף למסיבות עיתונאים).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE