הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיטורי התובע הכללי ג'ף סשנס הציתו הפגנות המוניות בכל רחבי ארה"ב
מעשרות אלפים בניו יורק וערים גדולות אחרות, עד כמה עשרות או כמה מאות בעיירות שגם במדינה שלהן הרוב לא שמע עליהן, מיליוני אמריקאים יצאו לרחובות היום להבהיר שלא יתנו לגעת בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר. התובע הכללי-בפועל, מאט וויטאקר, התבטא בעבר בעד הגבלה דרסטית של חקירת מולר


מאות אלפים, כנראה מיליונים, משתתפים היום בהפגנות בכל רחבי ארה"ב נגד הנשיא טראמפ ובעד התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016. ההפגנות נערכו מחוף לחוף באופן מתגלגל, כשכל הפגנה יצאה לדרך בשעה 17:00 לפי השעון המקומי. בשעה זו נערכות הפגנות בחוף המערבי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סן אנטוניו קוראת להגן על מולר (צילום: טוויטר)


ההפגנה הגדולה ביותר נערכה בניו יורק, שם הפגינו עשרות אלפים לאורך השדרה החמישית וקראו "היי היי הו הו טראמפ חייב ללכת" (has got to go), ו"טראמפ אינו מעל לחוק". אבל לא רק במעוז ליברלים כמו התפוח הגדול נערכו ההפגנות.



רשימה חלקית ביותר של הערים ששמעתם עליהם בהן נערכו הפגנות: בוסטון, קליבלנד, אומהה, סינסינטי, שיקאגו, בולטימור, פילדלפיה, פיטסבורג, ניו אורלינס, אוסטין, יוסטון וסן אנטוניו שבטקסס, בירמינגהאם שבאלבמה, דה מוין שבאיווה, מדיסון בירת וויסקונסין, איסט לאנסינג שבמישיגן ועוד ועוד, וגם במקומות עלומים בהרבה כמו לנקסטר שבפנסילווניה, ניו בראנסוויק שבניו ג'רזי, האנטסוויל שבאלבמה, קונקורד שבניו המפשייר, ועוד מאות מקומות ישוב, זעירים כעצומים.





ההפגנות נערכות כאמור במחאה על פיטוריו של התובע הכללי ג'ף סשנס ומינויו של מאט וויטאקר לתובע הכללי בפועל. זה לא שפעילי השמאל אוהבים את סשנס - רחוק מכך - אבל הוא הכריז על נבצרות מעיסוק בחקירה הרוסית, ואילו וויטאקר הודיע שלא יעשה כך. זאת, חרף העובדה שבעבר הביע דעה נחרצת על היקף החקירה המותר לדעתו - אך ורק קשרים ישירים בין אנשי הקמפיין לרוסים, ולא בדיקת עסקאות פיננסיות שעשויות להיות קשורות לנושא, לדוגמא.





וויטאקר גם עורר תמיהה כשדיבר ב-2014 בפני פורום שמרני במהלך קמפיין פריימריז למועמדות הרפובליקנית לתפקיד סנאטור מטעם מדינת איווה. אז אמר שלדעתו על שופטים להחזיק ב"גישה שיפוטית תנ"כית" וכי מי שאינו מחזיק בגישה כזו, ומאמין ש"החיים כאן זה כל מה שיש לנו" צריך להיפסל משיפוט.



בנוסף, הדמוקרטים טוענים כי על סמך פסיקות עבר, מינוי של "שר בפועל" מחייב אישור של הסנאט בדיוק כמו אישור שר קבוע. עם זאת, לאור תוצאות הבחירות (שכזכור חייכו לדמוקרטים בבית הנבחרים אבל הפוך מכך בסנאט, שם הרחיבו הרפובליקנים את הרוב שלהם ל-55 מ-100) סביר להניח שטראמפ יוכל להעביר בסנאט לא רק את וויטאקר כתובע כללי, אלא גם את בתו איוונקה אם ממש יתעקש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE