הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפדרל ריזרב הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי
נגיד הבנק ג'רום פאוול הותיר את הריבית על רמה שבין 2% ל-2.25%. הערכות: הריבית תועלה שוב בדצמבר, בפעם הרביעית השנה, למרות מחאותיו של הנשיא טראמפ

הבנק המרכזי בארה"ב, הפדרל ריזרב, הותיר את הריבית במשק על כנה, בין 2% ל-2.25%. עם זאת, הפד רמז כי בכוונתו לבצע העלאות ריבית נוספות בהמשך השנה. ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי התקבלה ברוב של תשעה תומכים וללא מתנגדים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נגיד הפדרל ריזרב ג'רום פאוול. אמר בעבר כי יעלה את הריבית 4 פעמים במהלך 2018. צילום: Saul Loeb/AFP/Getty Images


עם זאת, כזכור הודיע נגיד הבנק המרכזי ג'רום פאוול על כוונתו להעלות את הריבית ארבע פעמים במהלך 2018, כבעוד שהיא הועלתה רק שלוש פעמים. כך שההערכות מדברות על כך שהריבית תועלה שוב בחודש דצמבר, בשיעור של 0.25%. הפעם האחרונה בה העלה הפדרל ריזרב את הריבית הייתה בחודש ספטמבר, גם אז דובר על העלאה של 0.25%. הייתה זו העלאת הריבית השמינית מאז 2015.


כיום, הריבית בארה"ב נמצאת כרגע בשיא מאז פרוץ המשבר הכלכלי בעולם שהחל ב-2008, בעקבות פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס. לאחר שנים ארוכות של ריבית אפס, בדצמבר 2015 החל הפדרל ריזרב בהעלאות מדודות של שערי הריבית. 


פאוול וטראמפ. לאחר אחת העלאות הריבית אמר הנשיא: "הם השתגעו שם". צילום: Drew Angerer/Getty Images

 

המבקר החריף והקולני ביותר של פאוול וצעדיו הוא האיש שמינה אותו לתפקיד - נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבאופן חסר תקדים מתח ביקורת על העלאות הריבית ואמר כי "אינו אוהב אותן". במקרה נוסף טראמפ אף היה בוטה יותר ואמר כי "הם (הפדרל ריזרב) השתגעו שם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE