הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שצייץ נגדו בטוויטר, טראמפ נפגש עם מקרון בפריז
נשיא ארצות הברית תקף את עמיתו הצרפתי, שהציע להקים ברית צבאית אירופית. טראמפ, שהיה בדרך לצרפת לרגל האירועים לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה: אולי כדאי שאירופה תשלם קודם את חלקה ההוגן בנאטו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש היום בארמון האליזה בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, לא לפני שתקף אותו בכלי החביב עליו: ציוץ בטוויטר. טרם המראתו לצרפת, שם ישתתף טראמפ באירועים לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה, תקף טראמפ את הרעיון שהעלה מקרון להקמת צבא אירופי. הנשיא צייץ בטוויטר: "נשיא צרפת מקרון הציע שאירופה תקים צבא משלה כדי להתגונן מפני ארה"ב, סין ורוסיה. זה מעליב מאוד. אולי כדאי שאירופה תשלם קודם את חלקה ההוגן בנאט"ו, שאותו ארה"ב מסבסדת באופן משמעותי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כזכור, בעבר הביע טראמפ את רצונו לפיו על מדינות אירופה להגדיל את חלקן במימון הברית הצפון אטלנטית. מקרון אמר מוקדם יותר השבוע לתחנת רדיו צרפתית כי "לא נגן על האירופים אם לא נחליט שיהיה לנו צבא אירופי אמיתי. רוסיה קרובה לגבולותינו והוכיחה שהיא יכולה להוות איום. אני מכבד את רוסיה ורוצה לבנות דיאלוג ביטחוני אמיתי איתה, אבל צריך שאירופה תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה, ללא הסתמכות רק על ארה"ב".

 

זו אינה הפעם הראשונה שבה מקרון מעלה את הרעיון. באוגוסט הודיע נשיא צרפת כי הוא מתכוון להציג תוכנית להגברת הביטחון ביבשת אירופה. מקרון הסביר כי אסור שבסוגיית הביטחון אירופה תסתמך רק על ארה"ב. מקרון אמר כי הדיון בשיתוף הפעולה הביטחוני צריך לכלול את כל מדינות אירופה וגם את רוסיה – בתנאי שתהיה התקדמות בשיחות עמה בנוגע למלחמה באוקראינה. יש לציין כי נשיא הנציבות האירופית, ז'אן-קלוד יונקר, תומך גם הוא ברעיון שלאיחוד האירופי תהיה יכולת הגנה עצמאית.

 

 

מדובר במחלוקת נוספת בין ראשי האיחוד האירופי לבין הנשיא האמריקאי. מאז בחירתו לפני כשנתיים הספיק טראמפ לפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז ומהסכם הגרעין שנחתם עם איראן בווינה ואף פתח במלחמת סחר עם האיחוד האירופי, שכללה הטלת מכסים על מוצרים מהאיחוד.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE