הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום שישי השחור: חמש ענקיות הטכנולוגיה איבדו 75 מיליארד דולר מערכן
אחרי שחודש אוקטובר היה הקשה ביותר שידעו בבורסה בניו יורק מזה עשור, המשקיעים ציפו כי בנובמבר הדברים ייראו אחרת. החשש מהחרפת מלחמת הסחר עם סין, ביחד עם ההעלאה הצפויה של הריבית, גרמו לירידות במניות הטכנולוגיה, דבר שפגע באופן קשה במדדים החשובים

המסחר בוול סטריט סיים שבוע הפכפך עם ירידות גדולות בעבור חמש חברות הטכנולוגיה המובילות והגדולות בארה"ב. החמש איבדו 75 מיליארד דולר מערך השוק שלהן, דבר שגרם לצניחת המדדים החשובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החמש הן אפל, אמזון, אלפבית (גוגל), פייסבוק ומיקרוסופט, ויחדיו הן גרמו לירידה של 1.7% במדד ה-S&P500 וירידה של 1.65% במדד הנאסד"ק. אמזון רשמה את הירידה הגדולה ביותר בערך המנייה שלה (כ-2.4%) מבין החמש.

מחירי הנפט שירדו, ביחד עם הסקפטיות אודות הסכם סחר חדש עם סין, גרמו לחשש כבד בקרב המשקיעים כי הכלכלה האמריקאית נמצאת על סף דעיכה, דבר שבא לידי ביוטוי במניות רבות ולא רק בקרב חמש ענקיות הטכנולוגיה. גם העובדה שביום חמישי נודע שהבנק הפדרלי החליט לעלות את הריבית בחודש הבא פגעה במסחר בבורסה.

כזכור, חמש ענקיות הטכנולוגיה, כמו גם חברות אחרות בתחום, ספגו את החודש הקשה ביותר שידעו מאז 2008, אז כלכלתה של ארה"ב הייתה בתקופת מיתון קשה. אמזון איבדה כ-20% מערכה במהלך חודש אוקטובר ואילו אלפבית איבדה 9.7%, ירידות שגרמו לנאסד"ק לצנוח בקרוב לעשרה אחוזים במהלך החודש.

גם חודש נובמבר נפתח עם הרבה סימני שאלה לאחר שדו"חות הרבעון פורסמו ע"י רוב חברות הענק. המדדים הצליחו לסיים את השבוע הנוכחי בערך גבוה יותר מתחילת השבוע, אך נתון זה מראה יותר על עומק הבור שחפרו לעצמם בחודש האחרון מאשר כל דבר אחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE