הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבאים יש הפוגה קצרה להשתלט על השריפות לפני שהרוחות יחזרו הלילה ומחר
שני קורבנות ראשונים נמצאו באזור צמד השריפות המשתוללות מצפון וממערב ללוס אנג'לס. השריפה שהשמידה את פרדייס מצפון לסקרמנטו צפויה להידחף דרומה הלילה

מפקד מכבי האש של מחוז לוס אנג'לס, ג'ון בנדיקט, הודיע היום (שבת) מעט לפני השעה 10 בבוקר כי שתי גופות נמצאו באזור השריפה העצומה בדרום קליפורניה. אלה ההרוגים הראשונים משתי השריפות המשתוללות מצפון וממערב לדאונטאון לוס אנג'לס, אשר שרפו 109 מייל רבועים והשמידו למעלה מ-150 בתים מאז יום חמישי. השריפות הללו הכפילו את גודלן בשעות האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


california fires nov 10

כבאים עובדים על גזרת שריפה בשליטה במגאליה שבקליפורניה, מצפון-מזרח לעיירה פרדייס, שאיננה עוד (צילום: ג'ון לוקר, AP)

 

בנדיקט לא מסר פרטים על אודות ההרוגים. הוא מסר היום כי בלשי מחלקת השריף של המחוז חוקרים את העניין. השריפות המשתוללות ברחבי מדינת הזהב גבו עד כה את חייהם של 11 בני אדם, מתוכם תשעה בשריפות המשתוללות באזור שמצפון לסקרמנטו, אשר השמידו כליל את העיירה פרדייס.

כוחות הכיבוי ניצלו היום את העובדה שהרוחות נחלשו על מנת לאמוד את הנזק ולצייר מפה חדשה של הדליקה ששרפה כבר 109 מייל רבועים (282 קילומטרים רבועים) של שטח בגבעות ובנקיקים מצפון וממערב למרכז אל.איי. החיפושים בערים כמו ת'אוסנד אוקס (שעודנה מתאוששת מהטבח במועדון הלילה מוקדם יותר השבוע) ומאליבו צפויים בוודאות למצוא נזק רב נוסף, וייתכן שגם קורבנות.

הרוחות העזות שליבו את השריפות ביומיים האחרונים נחלשו היום, אולם הן צפויות לשוב מחר אחר הצהריים. הכבאים נחפזים לנצל את ההפוגה כדי להתחיל להשתלט על הבעירה. רשויות הכיבוי בצפון קליפורניה מסרו כי מזג האוויר המשופר מסייע להם להשתלט על השריפה שהשמידה כליל את העיירה פרדייס, אולם הם כבר מתכוננים לשינוי בכיוון הרוח שעלול לסכן קהילה נוספת.

 

חמור נח במהלך מנוסתו מן הלהבות באזור ביג בנד שבקליפורניה, אמש (צילום: נואה ברגר, AP)

 

משרד היערנות והגנת האש של קליפורניה מסר כי הרוחות העזות בצפון קליפורניה צפויות להתחדש כבר הלילה (מוצ"ש) ולדחוף את הלהבות דרומה לאורך גדות אגם אורוויל ומאיימת על העיירה בעלת אותו השם, בת 19 אלף תושבים.

חזאי השירות המטאורולוגי הלאומי, אלכס הון, אומר כי האזור יחווה רוחות מתמשכות של עד 30 מייל לשעה עם פרצים של עד 50 מייל לשעה. השריפה שהתחילה שלשום מחוץ לעיירת הגבעות פרדייס, הסמוכה ליער הלאומי פלומאס מצפון לסקרמנטו, כילתה כבר 156 מייל רבועים. העיירה הושמדה כליל בלהבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE