הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבחירות מאחורינו? לא בפלורידה, שם תיערך ספירה חוזרת
שלושה מירוצים - למושל, סנאטור ונציב החקלאות, יעברו ספירה נוספת. הפער בין סקוט לנלסון עומד על 12 אלף בלבד, הקולות במירוץ זה ייספרו באופן ידני

ארבעה ימים עברו מאז בחירות האמצע, ומירוצים רבים טרם הוכרעו בשל ספירת הקולות שהגיעו בדואר. בפלורידה הצביעו השבוע על סנאטור מושל חדש, ובערב יום שלישי נראה היה שהרפובליקנים ינצחו בשניהם. אלא שמאז יום שלישי הגיעו עשרות אלפי קולות נוספים שנשלחו בדואר (החוק בארצות הברית מאפשר לשלוח את פתק ההצבעה בדואר עד יום הבחירות עצמו) והפערים הצמצמטו בשני המירוצים. הבוקר הודיע מזכיר המדינה בפלורידה, קן דצנר, כי ההפרש בשני המירוצים מחייב ספירה חוזרת על פי החוק במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על תפקיד המושל מתחרים רון דה-סנטיס הרפובליקני, שהתפטר מתפקידו כחבר קונגרס כדי להתמודד בקמפיין הנ"ל, ואנדרו גילם, ראש עיריית טלהסי. נכון להיום, סקוט מוביל עם 4,075,869 קולות (49.6%) לעומת גילם שקיבל עד כה 4,042,176 קולות (49.2%). מדובר בפער של 33,693 קולות, או 0.4% בלבד.

במירוץ השני, על תפקיד הסנאטור שייצג את פלרידה בוושינגטון די. סי. (ביחד עם הסנאטור מרקו רוביו) מתמודדים ביל נלסון, הסנאטור הדמוקרטי המכהן, והמושל היוצא ונציג מפלגת הרפובליקנים, ריק סקוט. התמודדות זו צמודה עוד יותר מאשר הקרב בין דה-סנטיס לגילם: סקוט מוביל עם 4,098,107 קולות (50.1%) לעומת נלסון לו 4,085,545 קולות (49.9%). הפער עומד על 12,562 קולות בלבד (0.2%).

 

 

החוק בפלורידה מחייב ספירה חוזרת ע"י מכונות אוטומטיות בכל מירוץ אשר הפער קטן מ-0.5% וספירה ידנית בכל מירוץ בו הפער קטן מ-0.25%. אי לכך ובהתאם לזאת הודיע המזכיר דצנר על הספירה החוזרת, בדומה למה שהתרחש בשלהי שנת 2000 כאשר ג'ורג' בוש הבן התמודד מול אל גול על הנשיאות. כזכור, התמודדות זו לא הוכרעה במשך שבועות ארוכים בזמן שהתנהל קרב משפטי על הספירה החוזרת. בסופו של דבר הפך בית המשפט העליון של ארה"ב את ההחלטה של בית המשפט העליון של פלורידה לערוך ספירה חוזרת, דבר שהעניק ניצחון לבוש.

למפקחי הבחירות במחוזות השונים היה עד שעת הצהריים היום להגיש למדינה את התוצאות. המושל ריק סקוט, המוביל בבחירות לסנאט, פנה למחלקת אכיפת החוק של המדינה בכדי לחקור את ועדת הבחירות במחוזות פאלם ביץ' וברארוורד, בטענה לניפוח סך הקולות הדמוקרטיים. כעבור יום הודיעה המחלקה כי לא מצאה כל יסוד לחשד לאי-סדרים במחוזות אלה.

 

גם היא מקווה להשלים מהפך דמוקרטי עמוק בזמן פציעות. ניקי פריד, המועמדת הדמוקרטית לתפקיד נציבת החקלאות של פלורידה.

 

כעת יכולים המחוזות להתחיל להזין את טפסי ההצבעה למכונות הספירה המחוזיות או אזוריות. תהליך זה צריך להיות מושלם על ידי כל 67 המחוזות של פלורידה עד השעה 3 אחר הצהריים ביום חמישי הקרוב, ה-15 בחודש, אז אמור מזכיר המדינה לקבל את התוצאות לאחר ספירה חוזרת. תוצאות אלה מכונות "התוצאות הלא-רשמיות השניות".

אם אחרי ספירת המכונה החוזרת יהיה ההפרש בכל אחד משלושת המירוצים הללו פחות מרבע אחוז מן הקולות, יורה מזכיר המדינה על ספירה ידנית לטפסים עם הצבעת-יתר או -חסר בלבד. דהיינו, לא כל 8.1 מיליון הקולות שהוטלו במדינת השמש ייספרו, אלא רק אלה שבהם לא נקלטה בחירה במירוצים הנספרים, או שנקלטה בהם יותר מבחירה אחת. הצבעות היתר והחסר נספרות רק אם מושג הפרש הנמוך מרבע אחוז ומוכרז על ספירה ידנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE