הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית מדממת: 307 אירועי ירי המוני ב-311 ימים
נתונים חדשים לאחר הטבח בת'אוסנד אוקס מוכיחים כי כמעט בכל יום נרשם אירוע ירי המוני בו לפחות 4 בני אדם נרצחים או נפגעים מכלי נשק. מעבר לכך, 4 מאירועי הירי הקטלניים ביותר ב-50 השנים האחרונות התרחשו ב-2018

ארגון "Gun Violence Archive", מלכ"ר המרכז נתונים אודות אירועי ירי, פרסם השבוע נתונים מדאיגים ביותר, וזאת על רקע הטבח במועדון לילה בת'אוסנד אוקס בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אירוע ירי המוני הוגדר ע"י המלכ"ר ככל אירוע בו ארבעה בני אדם או יותר נורו או נהרגו כתוצאה מירי, מבלי לספור את היורה עצמו. לפי הגדרה זו, היה זה אירוע הירי ההמוני ה-307, והוא קרה ביום ה-311 של שנת 2018. דהיינו, כמעט בכל יום נרשם אירוע קטלני כזה במהלך השנה האחרונה. 328 בני אדם נהרגו כתוצאה מאירועי ירי אלה, ו-1,251 נוספים נפצעו באורחים שונים.

 

 

מתוך רשימת אירועי הירי הקטלניים ביותר בכל חמשת העשורים האחרונים, ארבעה התרחשו בשנה האחרונה. מדובר באירוע הירי בבר "בורדרליין" בת'אוסנד אוקס (12 הרוגים), הפיגוע הקשה בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בו נרצחו 11 בני אדם, כמו גם שני אירועי הירי בבתי הספר. כזכור, ב-14 בפברואר נכנס ניקולס קרוז בן ה-17 אל בית הספר "מרג'ורי סטונמן דאגלס" בפארקלנד (פלורידה) ורצח 17 בני אדם. כעבור כשלושה חודשים נרצחו 10 בני אדם בבית הספר "סנטה פה" בפרברי העיר יוסטון.

 

 

במהלך השנה האחרונה היו גם מספר אירועי ירי נוספים, לרבות רציחתם של חמישה עיתונאים בעיר אנאפוליס (מרילנד) בשלהי חודש יוני. במקביל לאירועים, מתנהל דיון ציבורי טעון אודות נושא הגישה לכלי נשק בארה"ב. מצד אחד, המתנגדים לפיקוח בכלי הנשק אוהבים לצטט את התיקון השני לחוקה כסיבה מוצדקת לפיקוח כלשהו, אך הם מרבים לצטט רק מחצית מן הסעיף. "אין להגביל זכותם של בני-אדם להחזיק נשק ולשאתו", הם יגידו, כאשר הם שוכחים כי חלקו הראשון של המשפט מסביר במפורש את הנסיבות המאפשרות לאזרחים לשאת נשק. "מאחר שמיליציה ערוכה היטב נחוצה לביטחונה של מדינה חופשית, אין להגביל זכותם של בני-אדם להחזיק נשק ולשאתו", נכתב בסעיף במלואו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE