הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למה לריב? העצות שיסייעו לכם להתמודד נכון עם טיפול באדם אהוב עם אלצהיימר
הכירו את הדרכים להתמודד עם מצבי לחץ ולהימנע ממאבק משפחתי בתקופת הטיפול בבן משפחה אהוב שחלה בדמנציה

סכסוכים משפחתיים הם אחד המקורות הנפוצים ביותר למתחים וללחצים במהלך התקופה בה מטפלים בהורים מזדקנים עם דמנציה. כך עולה מנתונים שפרסם איגוד האלצהיימר. קבלו כמה עצות שיסייעו לכם להתמודד עם הטיפול בבן משפחה אהוב עם דמנציה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אל תתמודדו עם הטיפול לבד וצרו רשימה של אנשים קרובים שיחליפו אתכם מדי פעם בפעם

תכנון: אדם עם דמנציה יכול להשלים מהלכים משפטיים לאחר שאובחן רפואית שהוא כשיר לקבלת החלטות. אך על פי איגוד האלצהיימר, קבלת ההחלטות אצל אדם כזה עדיין נתונה לבדיקה. צוואות ומסמכים משפטיים אחרים יכולים לסייע בהדרכה של בני משפחה קרובים, באשר לקבלת החלטות בסוף החיים.

לעתים קרובות, ללא תכנון כזה, משפחות מוצאות את עצמן במחלוקות שונות באשר לאופן הפעולה והרמה המתאימה לטיפול באדם האהוב. מצבים כאלה יכולים ליצור מתחים בין בני המשפחה לבין האדם שמספק את שירותי הטיפול על בסיס יומיומי.

תכנון מראש יכול לסייע גם במקרים בהם בני משפחה מתגוררים רחוק מההורה החולה. לא פעם, המרחק יוצר תחושות אשמה וכשאותם בני משפחה רחוקים מגיעים לביקור הם מעריכים את המצב אחרת ויש להם לא מעט הצעות. כך הם עלולים לפגוע בהחלטות שקיבלו בני משפחה קרובים שנמצאים עם ההורה בתדירות גבוהה יותר. בהמשך לכך, חשוב לתכנן כיצד לפעול במקרים שונים שכרוכים בטיפולים של סוף החיים.

השתמשו באפליקציות ובשירותים הקהילתיים לקבלת עזרה

טכנולוגיה: בני משפחה רבים שדואגים ליקיריהם פונים לעזרה נוספת במדיה החברתית. כך ניתן לאתר את הסיוע המתאים לביצוע המשימות הדרושות, כגון הכנת ארוחות או הסעה לבדיקות רפואיות. האפליקציות השונות מאפשרות לקבל עזרה ביום מסוים ובשעה מסוימת, בהתאם לצורך; הן מאפשרות לנהל את צריכת התרופות, למלא בקשות לבתי מרקחת, או אפילו לרכוש תרופות דרך ביטוחי הבריאות.

סיוע פיננסי: בזמן שהלחץ הרגשי והפיסי הופכים לדאגה עיקרית, 69 אחוז מהמטפלים מודאגים בעיר מהנטל הכספי שכרוך בטיפול באדם אהוב. כך עולה מנתוני איגוד האלצהיימר. ביטוחי Medicare לא נושאים בעלויות המטפלים הדרושים לתפקוד יומיומי בבית. אך ישנם משאבים קהילתיים אחרים. בכל הקהילות בארצות הברית פועלות סוכנויות שמספקות סיוע לקהילה המזדקנת. הסוכנויות מציעות תכניות ושירותים שיכולים להעניק תמיכה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE