הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבחירות בפלורידה: הנשיא טראמפ טוען לאי-סדרים וקורא להפסיק את הספירה המחודשת
למרות שוועדת הבחירות יכולה להמתין עשרה ימים עד להגעת כל הקולות, הנשיא כבר איבד סבלנות. הוא לא נתן שום הוכחה לדבר, אך הוא דורש להכריז על הניצחון של המועמדים מטעם המפלגה הרפובליקנית

הנשיא דונלד טראמפ הורה אמש (שני) קרא לנציגי הבחירות בפלורידה לסיים את ספירת הקולות המחודשת ולהכריז על הרפובליקנים כזוכים במירוץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טוען לשחיתות בספירה המחודשת, אך לא מספק הוכחות. הנשיא טראמפ

גם אם אכן הרפובליקנים יזכו בספירת הקולות המחודשת, הדבר לא ישנה את הרוב בסנאט, שגם ככה נותר אדום לאחר הבחירות. הרפובליקנים הצליחו לשמור על רוב של 51 חברי סנאט, לעומת 47 מקומות למפלגה היריבה, כאשר הקולות של פלורידה ושל מיסיסיפי עדיין לא נחשבים.

בפלורידה, היתרון של הרפובליקנים במירוץ לנשיאות ולמושלות הצטמצם עם הגעתם של קולות נוספים בדואר לאחר יום הבחירות. החוק במדינה מחייב ספירה נוספת של הקולות כאשר יש הפרש של פחות מחצי אחוז בין המועמדים השונים.

בעוד שוועדת הבחירות בפלורידה עושה מאמץ כדי להספיק לספור מחדש שמונה מיליון פתחי הצבעה עד יום חמישי, טראמפ הטיל ספק בהליך, בלי שנתן עדות כלשהי לכך.

הוא קרא לעצור את הספירה, למרות שהחוק במדינה מאפשר לועדת הבחירות להמתין עשרה ימים לקולות נוספים של מצביעים שחיים מחוץ לארצות הברית, ובהם גם אנשי צבא.

במהלך סוף השבוע החלה ספירה מחדש באמצעות מכונות כדי לקבוע מי ניצח במירוץ לסנאט בין המושל ריק סקוט לבין המועמד הדמוקרטי, הסנאטור בין נלסון.

במקביל, נערכת ספירה מחדש של הקולות במירוץ לתפקיד המושל, עליו מתמודדים רון דהסנטיס מהמפלגה הרפובליקנית ואנדרו גילום מהמפלגה הדמוקרטית.

ברחבי פלורידה ישנם 67 מחוזות בחירה, ומדובר במדינה השלישית בארצות הברית מבחינת כמות האוכלוסיה שחיה בה. מזכיר המדינה קן דצנר הורה לבצע את הספירה המחודשת בשל הפער הקטן בין המועמדים, ומשרדו ציין כי לא ידוע על מקרים קודמים בהם היה צורך לבצע ספירה מחודשת לתוצאות הבחירות לסנאט או למשרת המושל - ובטח שלא לשניהם יחד.

67 המחוזות בפלורידה יכלו להחליט מתי להתחיל את הספירה המחודשת, אך עליהם לסיים את הספירה עד יום חמישי. התוצאות הלא רשמיות של הבחירות הציבו את הרפובליקן רון דהסנטיס בתפקיד המושל, בפער של פחות מחצי אחוז על פי ראש עיריית טלהאסי הדמוקרט, אנדרו גילום.

 

המדינה יכולה להמתין עשרה ימים עד להגעת קולות נוספים

במירוץ לסנאט, המושל הרפובליקן ריק סקוט הוביל על המועמד הדמוקרטי ביל נלסון בפחות מרבע אחוז.

ריק סקוט קרא לשריף "להשגיח שלא תהיה רמאות ושינקוט בתגובה מתאימה" במהלך הספירה המחודשת. המושל ותומכיו, ובהם טראמפ, טענו כי נעשתה תרמית בחירות לטובת הדמוקרטים במחוז ברווארד, שם הרוב הרפובליקני הצמצם מאז יום הבחירות. עם זאת, אין שום עדות לאירוע כזה, וסקוט אף פרסם אתמול הודעה לפיה ועדת הבחירות לא הבחינה בשום פעילות עבריינית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE