הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
35% משריפת ווסלי נמצאים תחת שליטה; כל קלבסס ורוב אגורה הילס עדיין תחת צו פינוי חובה
החלק בשריפה שנמצא תחת שליטה הוא הצפוני, הסמוך לסימי ואלי. השריפה כילתה קרוב ל-100 אלף אייקרים עד כה ומאות בתים

התלקחות נקודתית של שריפת ווסלי חייבה תגובה מסיבית של כוחות הכיבוי היום בעת שהלהבות חרכו את המדרונות בהרי סנטה מוניקה. האירוע הדגיש כי לצוותי הכיבוי יש עדיין עבודה רבה לפני שישתלטו על אחת השריפות הגדולות במחוז לוס אנג'לס מזה 100 שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הר העצמות עולה באש (צילום: California Highway Patrol)

 

ההתלקחות, שחרכה למלעה מחמישים אייקרים של של שיחים עבותים, התפרצה בסביבות 09:15 ולובתה ברוחות חזקות, שלמרבה המזל דחפה את הלהבות כלפי מעלה לעבר פסגה המכונה בוני מאונטיין והרחק מקהילות סמוכות.

עננים גדולים של עשן אפור נראו ממרחק מיילים רבים בעת שהצוותים המטירו חומר מעכב-בעירה ומים על הדליקה. את פס הארגמן של מעכב-הבעירה ניתן היה לראות מהידן ואלי. האזור בלייק שרווד והידן ואלי שמדרום לפוטרדו רואד עדיין נתון תחת צו פינוי חובה.

"עוד לא יצאנו מאזור הסכנה", אמר מפקד כוחות הכיבוי של מחוז ונטורה, מארק לורנזן. "עדיין יש לנו תנאים קשים במידה יוצאת מן הכלל לפנינו". עם זאת, הרשויות הודיעו על התקדמות בהשתלטות על השריפה, שכעת מוגדרים 35% ממנה כתחת שליטה, רובם בחלק הצפוני של השריפה, הסמוך לסימי ואלי. התופת המכונה שריפת ווסלי כילתה עד כה 150 מייל רבועים של שטח. לשם הפרספקטיבה, זה גודלה של העיר דנבר שבקולורדו.

 

דייויד קאר וזוגתו רייצ'ל ביילי מתחבקים על חורבות ביתם בווסטלייק וילג' (צילום: אל סעיב, לוס אנג'לס טיימס)

 

צווי הפינוי ממשיכים לעמוד בתוקפם לכל העיר קלבסס, הידן הילס, ווסטלייק וילג' מדרום לכביש 101, אגורה הילס (מדרום לאגורה רואד מצ'סבורו עד לינדרו קניון, כמו גם אזורים מערביים יותר כמו מאליבו וטופנגה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE