הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שביתת האש בין ישראל לחמאס: אביגדור ליברמן מתפטר מתפקיד שר הביטחון
במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס ליברמן הוא הודיע על ההתפטרות וקרא לחברות הקואליציה לקבוע במהירות מועד לבחירות חדשות. הגדיר את שביתת הנשק "כניעה לטרור

יום לאחר שדווח על הסדרה בין ישראל לחמאס, שבא על רקע מתיחות קשה באזור עוטף עזה, הודיע היום (רביעי) שר הביטחון הישראלי אביגדור ליברמן כי הוא מתפטר מתפקידו. ליברמן ציין כי הצעד בא על מה שהוא מגדיר "כניעה לטרור".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לא הייתי יכול להסתכל בעינים של תושבי הדרום". השר אביגדור ליברמן

"מה שקרה בהסדרה עם חמאס הוא כניעה לטרור - אין לזה הגדרה אחרת", אמר שר הביטחון. הוא הוסיף כי מדינת ישראל "קונה שקט לטווח קצר במחיר של פגיעה בביטחון לטווח ארוך". השר ליברמן הגדיל לעשות וקרא לסיעות השותפות בקואליציה להגיע במהירות האפשר להסכמה על תאריך לבחירות.

שר הביטחון יצא בהכרזה הזו לאחר שבוע מתוח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתיחות בין השניים נסובה בעיקר סביב מינוי רמטכ"ל חדש לצה"ל והמצב הביטחוני בדרום הארץ. ליברמן התייחס בדבריו גם להכנסת דלק מקטאר לעזה, והוסיף כי נאלץ להסכים לכך רק אחרי שנתניהו פרסם הוראה כתובה בנושא.

ליברמן ציין בדבריו כי בתחילה הוא עשה מאמץ וניסה לשמור על יציבות השלטון והקואליציה, עד שאירעו מספר אירועים שגרמו לו לשנות את החלטתו. אחד מהם, לדברי השר, הוא ההחלטה לאפשר הכנסה של 15 מיליון דולר במזומן. הוא הוסיף כי נקודה נוספת הייתה הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לחמאס. "500 הרקטות שנורו לעבר ישראל - המענה לא היה הולם ואי אפשר לקבל את זה".

ליברמן הוסיף כי חש שלא יכל עוד להמשיך לכהן כשר ביטחון. "לו הייתי ממשיך בתפקידי כשר הביטחון לא הייתי יכול להסתכל בעינים של תושבי הדרום".

סבב הלחימה האחרון באזור עזה היה מהקשים בשנים האחרונות. אדם אחד נהרג ושתי נשים נוספות נפצעו באורח אנוש מפגיעה ישירה של רקטה בבניין מגורים באשקלון. סך הכל נורו אל שטח ישראל בימים האחרונים כ-500 רקטות.

 

אוטובוס שנפגע מטיל נ"ט, בו נפצע חייל פצעים קשים

כחמישים בני אדם נוספים פונו לביה"ח ברזילי כולם מוגדרים במצב קל. בין הפצועים: גבר כבן 40 שנפגע מרסיסי זכוכית, 2 צעירות בשנות העשרים לחייהן שנפגעו גם הן מרסיסי זכוכית, 2 גברים בשנות הארבעים לחייהם ואישה כבת 90 אשר סובלים משאיפת עשן עקב שריפה שפרצה במקום, ושלושה נפגעי חרדה.

ההסלמה החלה כאשר פעולה חשאית של צה"ל בשטח הרצועה הסתבכה, וכוח מיוחד של צה"ל נחשף. במהלך האירוע נהרג קצין בדרגת סגן אלוף, שזהותו לא פורסמה, וקצין אחר, בדרגת סרן, נפצע פצעים קשים. במקביל, חייל צה"ל כבן 19 נפצע באורח קשה גם הוא מפגיעת טיל נגד-טנקים באוטובוס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE