הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסיפור הישראלי: משלחת פצועי צה"ל בראש תת אלוף במיל', אביגדור קהלני, הגיעה לניו יורק כדי לשתף בסיפורי גבורה
במסגרת ציון יום ההוקרה הרשמי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, תחשוף המשלחת של עמותת "אל-עמי" סיפורי אומץ וגבורה של שבעה לוחמי צה"ל. בצל אירועי האנטישמיות בארצות הברית וההסלמה בדרום ישראל, אמר ראש המשלחת, תת אלוף במיל' קהלני: "לוחמים מבקשים שלום יותר מאנשים אחרים"

בי"ז בכסלו (ה-25 בנובמבר), יציינו בישראל את יום ההוקרה הרשמי החמישי לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. זו השנה השלישית בה גם בארצות הברית משתתפים בציון היום הזה, במטרה להפוך אותו ליום בינלאומי, שיוכר על ידי היהודים בכל העולם. משלחת רשמית של עמותת "אל-עמי", הכוללת שבעה פצועי צה"ל, הגיעה לפני ימים אחדים לניו יורק, לסבב הרצאות ומפגשים עם הקהילה היהודית שם. אליהם הצטרף גם תת אלוף במיל', אביגדור קהלני. המשלחת, שתשהה בניו יורק שמונה ימים, צפויה לבקר בבתי ספר ובקהילות יהודיות בעיר. במפגשים האלה, מספרים חברי המשלחת את סיפורי הגבורה שלהם ומדברים על אחריות הדדית, מסירות והקרבה למען ערכים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קהלני, שהצטרף אף הוא למשלחת, השתתף במהלך שירותו הצבאי בלא מעט מערכות, בהן גם מלחמת יום הכיפורים ומלחמת ששת הימים, וקיבל עיטורי גבורה על פעולותיו ותרומתו למדינת ישראל. קהלני אמר, כי החשיבות של המפגשים בארצות הברית היא בגדר משימה לאומית, "הרעיון בצירופם של אנשים שהם מלח הארץ, לוחמים שנפצעו קשה, שחזרו לבנות את עצמם וממשיכים לתרום לחברה ולמדינה, מצביע על כיוון ודרך. המפגש הזה הוא ציונות בהתגלמותה. הם הופכים להיות מודל של החברה הישראלית. מי יכול להיות מודל טוב יותר מאלה שלחמו ביחידות הקדמיות ביותר? זו החבורה שנמצאת כאן. אני חושב שזה שאנו באים לכאן מארץ הקודש עושה משהו למי שפוגשים אותנו. זה מעורר בהם געגועים לארץ ישראל, זה מעורר בהם אמפטיה למי שנמצאים שם והבנה באשר למה שהם עוברים ביומיום. זה מעורר בהם רצון לבקר או לשלוח את ילדיהם לשרת בצה"ל באהבה. זה מעורר בהם גאווה יהודית. הם מחזירים תחושה של ביטחון שיש לנו מדינה חזקה".

 

 

עבור קהלני המשלחת הזו היא התשובה הטובה ביותר לתופעות אנטישמיות שהיהודים חווים לאחרונה בארצות הברית וגם לארגונים שיוצאים נגד ישראל כמו ה-BDS, "אני חושב שהמפגש והסיפורים מראים לנו עד כמה הדמוקרטיה חזקה אצלנו ... אני חושב שאנחנו מחזקים את מי שסובל כאן מה-BDS. יש אנשים שרוצים לכרסם את זכות קיומנו עלי אדמות ורוצים להטיל ספק ביכולתנו להיות בעלי בית במדינה. את הדבר הזה אנחנו צריכים לחזק".

 

 

המשלחת מורכבת מאנשים טובים שהגיעו לכאן, על מנת להעביר את סיפור ואת המסר ועל מנת ליצור שותפויות חזקות יותר בין הקהילות בישראל לבין הקהילות בארצות הברית. כל הפעילות מתבצעת בהתנדבות מלאה. עמי מעמותת אל-עמי מסביר: "חברי המשלחת מודעים לכך שהם באים לעבודה אינטנסיבית, שדורשת מהם לנסוע בכל רחבי ניו יורק". קהלני הוסיף: "המדינה שלנו בנויה מאנשים טובים, כמו החברים בתנועת אל-עמי והלוחמים שהתנדבו באמצע הדרך על מנת לעשות מעשים טובים לעם ישראל. אנחנו נוסעים מהרצאה להרצאה ועובדים קשה, בלי תקציבים. המפגש עם הנוער מרגש מאוד. אפשר לראות בעיניים שלהם את הכמיהה לסיפורים ולהבנה. אם הייתי בן 16 או 17 והייתי יושב בהרצאה כזו, משהו היה מתעורר בי בפנים התחושה שגם אני רוצה לקחת חלק בשמירה על מדינת ישראל. לכן באנו לכאן ואנחנו עושים את זה בחום ובאהבה והכל בהתנדבות".

 

 

חברי המשלחת יצאו מישראל לארצות הברית בדיוק כשהחלה בארץ ההסלמה בדרום. קהלני שיתף בתחושותיו ואמר, "לעתים להיות רחוק זה קשה יותר מאשר להיות תחת מתקפה בבית. כאן המשימה שלנו הופכת להיות אפילו חשובה יותר. אדם שלא חי במדינה שומע על כל מה שקורה, אז הוא שוקל אם לבוא לבקר, אם לשלוח את הבן שלו או שלא. זה גורם לו להתרחק ואנחנו צריכים שהם יבואו, לבקר, לקנות בתים, להשקיע במפעלים, לעשות עליה. אלה הם גם הדברים שאנחנו מבקשים. בעצם, זה שאנחנו נמצאים כאן מעביר מסר של ביטחון. אצלנו במדינה יש סיפור מלחמה. אין שקט, עד שנציג את השלום. לוחמים מבקשים שלום יותר מאשר אנשים אחרים".

אחד האירועים הגדולים הפתוחים לקהל הרחב יתקיים ביום ראשון הקרוב, ב-18 בנובמבר, בבית הכנסת לינקולן סקוור, באפר ווסט סייד, מנהטן. קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, יהיה אורח כבוד באירוע. דיין: "אני גאה להשתתף באירוע משלחת ההסברה של פצועי צה"ל. לחיילים הפצועים, יש יכולת לסייע בהסברה הישראלית, לספר את סיפורם ממקור ראשון, ללא מסנן התקשורת, דבר שמאפשר חיבור בלתי אמצעי למציאות שלנו, לסיפור הישראלי. אני מאחל ביקור משמעותי, חווייתי ומשפיע".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE