הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשלת צרפת משיבה להתקפות טראמפ עליה: "מעט הגינות בסיסית הייתה מתאימה"
יום אחרי שנשיא ארה"ב החליט לפתוח חזית מילולית נוספת ושלף את מיטב ציוציו נגד צרפת דווקא ביום השנה להתקפות הטרור הקשות על פריז ב-2015, ממשלת צרפת הבהירה את חוסר שביעות הרצון שלה מהתבטאויותיו של טראמפ

לאחר שהספיק להתעמת עם לא מעט ממנהיגי העולם, החל אתמול הנשא טראמפ במתקפה טוויטרית על צרפת והנשיא שלה, עמנואל מקרון, זמן קצר לאחר שסיים את ביקורו בפריז. ציוצים זועמים של נשיא ארה"ב זה דבר די נפוץ, הבעיה במקרה הזה היא שהכעס הפומבי שהוא הביע כלפי צרפת הגיע דווקא ביום השנה לפיגועי הטרור הקשים על פריז, ה-13 בנובמבר 2015.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ומקרון בימים שמחים יותר (צילום: גטי אימג'ס/ AFP)

בצרפת לא אהבו את תזמון מתקפת הציוצים של טראמפ ורמזו לחוסר רגישות מצידו כפי שתיאר היום דובר ממשלת צרפת, בנג'מין גריבו: "אתמול היה ה-13 בנובמבר, היום בו הנצחנו את זכרם של 130 מתושבינו שנרצחו", הסביר גריבו שכדי להבהיר את נקודתו הדגיש כי הוא ממשיך את המשפט באנגלית: "קצת 'common decency' (הגינות בסיסית), הייתה מתאימה" כאשר למרות שלא אמר את שמו של טראמפ, היה ברור למי התכוון בדבריו.

"עמנואל מקרון חושב לבנות את הצבא שלו כדי להגן על אירופה מפני ארה"ב, סין ורוסיה", פתח אתמול טראמפ את טענותיו כלפי צרפת ומקרון, "אך זו הייתה גרמניה במלחמת העולם הראשונה והשנייה - איך זה הסתדר עבור צרפת? הם התחילו ללמוד גרמנית בפריס לפני שארה"ב הצטרפה, שלמו לנאט"ו או לא!"

טראמפ לא פספס גם הזדמנות לתקוף את מקרון באופן אישי יותר כאשר התייחס למידת האהדה שלו בקרב הציבור הצרפתי: "הבעיה היא שעמנואל סובל מנתוני אהדה נמוכים מאוד בצרפת, 26% כאשר בנוסף לכך שיעור האבטלה במדינה מגיע ל-10%. הוא פשוט ניסה להעביר נושא".

 

יום לאחר אירועי הטרור הקשים בפריז ב-2015. טראמפ בחר לתקוף את מקרון דווקא ביום השנה לפיגועים (צילום: AFP)

הציוץ האחרון הגיע בתגובה לדבריו של מקרון בנאום אותו נשא לעיני טראמפ במהלך ביקור נשיא ארה"ב בצרפת השבוע. מקרון התייחס לעניין הלאומנות ואמר: "לאומנות היא בגידה בפטריוטיות. כשאנו אומרים 'האינטרסים שלנו תחילה, למי אכפת מהאחרים?', אנו מוחקים את היקר מכל לאומה, את מה שנותן לה חיים, את מה שהופך אותה לגדולה - ערכיה המוסריים".

טראמפ המשיך את ציוץ התגובה לדברים של מקרון והוסיף: "דרך אגב, אין מדינה יותר לאומנית מצרפת, אנשים מאוד גאים ובצדק!". כזכור, טראמפ בעצמו הצהיר "אני לאומן!" בחודש שעבר במהלך עצרת תמיכה בסנאטור טד קרוז מטקסס שנערכה ביוסטון. טראמפ אף הפציר במשתתפי העצרת "תשתמשו במלה הזו. תשתמשו במלה הזו".

 

"עמנואל סובל מנתוני אהדה נמוכים מאוד בצרפת", טען טראמפ באחד מציוציו נגד נשיא צרפת (צילום: רויטרס)

בזמן שהציוצים של טראמפ פורסמו, נציגי הממשלה הצרפתית נכחו בטקסי האזכרה לקורבנות פיגועי הטרור על פריז לפני שלוש שנים, מה שהדגיש עוד יותר את התזמון הבעייתי שלהם.

הפרשה הזו גם מדגישה את הדעיכה ביחסים בין טראמפ למקרון, שבתחילת דרכם המשותפת כנשיאים שידרו אווירה חברית למדי, אך נושא הלאומנות מסתמן כסלע המחלוקת העיקרי ביניהם שגרם למשבר הנוכחי ביחסים. את ציוציו אתמול נגד צרפת חתם טראמפ עם האמירה הזו: "......MAKE FRANCE GREAT AGAIN!"

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE