הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיזבאללה וחמאס על הכוונת: משרד החוץ מציע פרס כספי על ראשם של בכירים בארגוני הטרור
השבוע הודיע משרד החוץ כי יציע חמישה מיליון דולרים בעבור מידע שיוביל לאיתור או לכידה של בכירים בשני ארגוני הטרור הידועים לשמצה. בין המחבלים ניתן למצוא את סאלח אל-עארורי, מי שעמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בקיץ 2014

משרד החוץ האמריקאי הודיע השבוע כי הוא מציע פרס כספי בגובה חמישה מיליון דולרים בעבור מידע שיוביל ללכידתם של מספר בכירים בשני ארגוני טרור מוכרים מאוד לישראלים, חמאס וחיזבאללה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

השם הראשון ברשימה הוא סאלח אל-עארורי, מי שממונה על הזרוע הצבאית של החמאס באיו"ש ומשמש גם כסגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור. בהודעה של משרד החוץ, שאותו הקריא עוזר מזכיר המדינה לענייני ביטחון הדיפלומטים, מייק אבנוף, נאמר כי "משרד החוץ מציעה פרס כספי של עד חמישה מיליון דולרים על מידע שיוביל לזיהוי או איתור של אל-עארורי, כמו גם על בכירים בחיזבאללה, חליל יוסף מוחמד הארב והייתם אל טבאובאיי".

התקציב לפרס הכספי מגיע מתוך תוכנית הקרויה "Rewards for Justice", שנוסדה בתוך משרד החוץ בשנת 1984. מאז, מעל ל-150 מיליון דולר שולמו ל-100 בני אדם שונים אשר העניקו מידע חיוני בנוגע למספר מבוקשים. למרות שמדובר בשני ארגוני טרור שונים המופרדים באופן גיאוגרפי, קהילת המודיעין האמריקאית סבורה כי אל-עארורי נמצא בלבנון, שם הוא מתאמן עם כוחות של חיזבאללה וכוח קודס האיראני.

 

 

"אל-עארורי גייס כספים לטובת פיגועים כנגד מטרות מערביות. בשנת 2014 הוא לקח אחריות בשם חמאס על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, אייל יפרח ז"ל, גל-עד שער ז"ל ונפתלי פרנקל ז"ל", אמר אבנוף והסביר כי "הממשלה האמריקאית הגדירה את אל-עארורי כמחבל כבר בשנת 2015".

בנוגע לשני המחבלים מחיזבאללה, אבנוף אמר כי "הארב הוא יועץ בכיר של חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור, והוא אף משמש כנציג קישור בין החמאס לחיזבאללה. באוגוסט 2013 הוא הוגדר ע"י הממשלה האמריקאית כמחבל. אל טבאובאיי הוא איש מפתח בחיזבאללה, ובעבר הוא פיקד על יחידת הקומנדו של הארגון בסוריה ובתימן. גם הוא הוגדר ע"י הממשלה כמחבל", הוא אמר.

ניית'ן סיילס, רכז המודיעין האמריקאי למלחמה בטרור, הוסיף לדבריו של אבנוף ואמר כי "סך הכל, הממשל בראשות הנשיא טראמפ הגדיר מעל ל-40 בני אדם הקשורים לחיזבאללה כמחבלים במהלך הנוכחית, ו-160 ב-22 החודשים שבהם טראמפ מכהן בתפקיד", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE