הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטים ישראלים, יהודים ותומכים יפגינו נגד כנס 'סטודנטים למען צדק בפלסטין' ונגד "אווירת הבריונות" שמשליטים תומכיה בקמפוס
מ'פיצוץ' אירועים של ישראלים ליצירת אווירה כללית שגורמת לסטודנטים להימנע מסממנים שיזהו אותם כיהודים או כתומכי ישראל - לסטודנטים ישראלים ויהודים במוסד היוקרתי נמאס

לסטודנטים הישראלים והיהודים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, המוכרת יותר בשמה UCLA, נמאס. נמאס להם מעמיתיהם הסטודנטים מעברו השני של המתרס הישראלי-פלסטיני, שיוצרים לטענתם אווירה של טרור בקמפוס, ונמאס להם לא פחות מהנהלת המוסד האקדמי המכובד, שלא עושה דבר לעצור את הבריונות. אז הם קמים לעשות בעצמם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטודנטים תומכי ישראל מפגינים ב-UCLA בשישה בנובמבר השנה (צילום: איתי קליין)

 

ביום שישי, ה-16 בחודש זה, ייערך ב-UCLA כנס ארצי של ארגון "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP). לדברי סטודנטים ישראלים ויהודים במוסד, מדובר בארגון קיצוני היוצר למעשה אווירה של טרור נגד כל מי שמזוהה כיהודי או תומך ישראל בקמפוס. הסטודנטים הישראלים מתכוונים להפגין נגד קיום האירוע במוסד.

כך למשל מספרים על התפרצות הפעילים הפלסטינים לאירוע של סובלנות ושיתוף פעולה שנערך בקמפוס, בשיתוף סטודנטים ואורחים ישראלים, כורדים וארמנים. הפעילים תלשו את אחד הדגלים שנתלו על הקיר בחדר והחלו לרקוד ולשיר בקול, תוך שהם מפריעים לאירוע ויוצרים אווירה מאיימת על מי שדווקא רצה שהאירוע יימשך כסדרו.

 

פעילי SJP מתפרצים לאירוע משותף לשלוש קהילות במאי השנה

 

בנוסף, טוענים הסטודנטים הישראלים והיהודים כי רבים מפעילי SJP, כולל נואמים באירועי עבר של התנועה ובאירוע המתוכנן, מביעים ברשתות החברתיות דעות אנטישמיות להבחיל, עם קריאות כמו "עזוב כבר את נישואי הגייז ולך תהרוג את כל היהודים" (הופנה לברק אובמה בעת שהיה נשיא), "בואו נדחוף כמה יהודים לתנור", "צריך להוציא לציונים את העיניים עם כפית" ועוד התבטאויות בזויות ברוח זו.

בשישה בנובמבר צעדו הפעילים היהודים והישראלים בקמפוס למשרדי הנהלת המוסד ודרשו לשים קץ לאווירת הבריונות שמשליטים הפעילים הפרו-פלסטינים בקמפוס, המביאה לכך שסטודנטים חוששים להסתובב עם חולצות או תכשיטים המזהים אותם כיהודים או כתומכים בישראל.

לא רק ישראלים ויהודים רואים ב-SJP ארגון שעובר את הקו בין פעילות פוליטית לגיטימית, גם אם מרתיחה, להפצת שנאה על בסיס מוצא שאף מוסד אקדמי לא אמור לסבול בקרבו. באותו יום בו הציגו הפעילים את דרישתם בפני הנהלת UCLA, הצביעה מועצת העיר לוס אנג'לס פה אחד בעד החלטה הקוראת למוסד לבטל את האישור שנתן לקיומו של כנס ה-SJP. עוד ב-2015 עלתה UCLA לכותרות בהקשר הלא-מחמיא הזה כשסטודנט יהודי כמעט סורב לתפקיד במועצת הסטודנטים רק בגלל מוצאו, ממנו הוסק כי הוא ציוני איום ונורא (מה שלא קשור לתפקיד הנדון במועצת התלמידים, אבל כנראה פוסל אותו לכל דבר ועניין, בעיני אנשים מסוימים). 

 

כרזת ההפגנה

 

ביום א', בשעה 10:00, יתכנסו סטודנטים ישראלים, יהודים, וכן אחרים התומכים בדרישתם לחופש מבריונות וימחו מול כנס ה-SJP. ההפגנה תוכננה במקור למחר (שישי) בבוקר, אולם נדחתה ליום ראשון לאחר שפתיחת כנסת ה-SJP נדחתה לשעה מאוחרת יותר מחר. איתי קליין, ממארגני ההפגנה, מזמין את כל מי שתומך להצטרף ולדרוש החלה שוויונית של ערכי הסובלנות. למרות פניות במספר ערוצי תקשורת, לא התקבל מענה לבקשתנו לתגובה מצד SJP ב-UCLA עד מועד פרסום הכתבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE