הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסתיימה הספירה החוזרת בפלורידה - מחוזות בראוורד ופאלם ביץ' לא הגישו תוצאות בזמן
שני המחוזות הכחולים מאד לא יתרמו בסופו של דבר לשינוי התוצאות הלא-רשמיות שהתפרסמו למחרת הבחירות, לאחר שלא עמדו בדדליין של הספירה החוזרת

המרתון בן חמשת הימים להעברה חוזרת של טפסי הצבעה במכונות הספירה הסתיים היום בפלורידה. משרד מזכיר המדינה הורה על ספירה ידנית של הקולות במירוץ לסנאט במדינה, שם הפרידו 12,600 קולות בין המושל הרפובליקני היוצא ריק סקוט לסנאטור הדמוקרטי המכהן ביל נלסון. לא הוצא צו כזה במירוץ למשרת המושל, שם מוביל חבר בית הנבחרים לשעבר רון דסנטיס על ראש העיר טאלהאסי אנדרו גילום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: ביל נלסון, ריק סקוט, רון דסנטיס ואנדרו גילום. לראשון עוד יש סיכוי, זה של האחרון הולך ופוחת

 

לפחות שלושה מחוזות לא הצליחו להגיש תוצאות חדשות של ספירת המכונות והן נאלצות לאשר את תוצאות הספירה המקורית כסופיות. מפקח הבחירות של מחוז פאלם ביץ' הודיע פחות משעה לפני הדדליין של 15:00 אחר הצהריים כי המחוז לא יצליח לסיים את הספירה החוזרת באף אחד מן המירוצים הכלל-מדינתיים, וכי עובדי מחלקת הבחירות יעברו לספירה הידנית החוזרת של תוצאות המירוץ לסנאט בשעה 16:00.

במחוז בראוורד הגיעו תוצאות הספירה החוזרת בשעה 15:02 - שתי דקות אחרי הדדליין. ובמחוז הילסבורו הודיעו בכירי המחוז כי לאחר הספירה החוזרת נמצאו פחות קולות מאשר בספירה המקורית, אולם ההפרש בין המועמדים עמד בעינו ולכן הם נשארים עם התוצאות שדווחו במקור. פאלם ביץ' ובראוורד הם מחוזות בעלי רוב דמוקרטי ברור, והעובדה שהתוצאות משם לא ישתנו מקטינה מאד את הסיכוי למהפך, במיוחד במירוץ למושל. 

במירוץ למשרת המושל החזיק חבר בית הנבחרים לשעבר רון דסנטיס ביתרון של 0.41% על ראש עיריית טאלהאסי בתחילת הספירה החוזרת, יותר מסף ה-0.25% המחייב ספירה חוזרת ידנית. גילום הודיע היום שלא יודה בהפסד. גם המירוץ למשרת נציב החקלאות של המדינה עובר לספירה ידנית.

 

החוק טוב - יישומו פגום ללא תקנה. השופט הפדרלי מארק ווקר (צילום: טאמפה ביי טיימס)

 

מוקדם יותר היום הורה שופט בית המשפט הפדרלי האזורי בטאלהאסי, מארק ווקר, כי לפחות ארבעת אלפים מצביעים זכאים ליומיים נוספים לפחות ליישב אי התאמה בחתימותיהם כדי שהצבעתם תיספר. ההחלטה נוגעת לתושבי פלורידה שהצביעו בדואר או בטפסי הצבעה על תנאי, שחתימותיהם לא התאימו בדיוק לאלה שבתיקי מרשם המצביעים. למעלה מארבעת אלפים טפסי הצבעה ב-45 מחוזות בפלורידה נדחו בשל חתימות לא-תואמות. לא ידוע מה המספר ב-22 המחוזות האחרים.

את החלטתו נימק השופט ווקר בכך שפלורידה הפעילה את חוק התאמת החתימות בצורה לא שוויונית ולא הוגנת, ולא הודיעה לבוחרים שטופס ההצבעה שלהם נדחה על כך בזמן כדי שיטפלו בבעיה. בכך נפגעה זכותם החוקתית שהצבעתם תיספר. עם זאת, ווקר סירב לבטל כליל בהחלטתו את חוק התאמת החתימות של פלורידה וציין כי "גם בפוטבול, אוהדים מתווכחים אם שריקה היתה נכונה - אבל אף אחד לא טוען שלא צריכים להיות כללים".

הספירה הידנית תחל מחר ברחבי פלורידה בשעה שבע בבוקר ותארך לפחות 11 שעות מחר ובשבת, כשהדדליין להגשת התוצאות הוא צהרי יום א'. במהלך משמרות 11 השעות מקבלים עובדי הקלפי שתי הפסקות בנות 30 דקות. אסור לאכול או לשתות אלא בהפסקות, אסור לגעת בטלפון, אסור להחזיק עט או עיפרון והידיים חייבות להיות נקיות מכל משחה בכדי לא להכתים את הטפסים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE