הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפסד לממשל טראמפ: ביהמ"ש הורה להשיב את אישור הכניסה לכתב CNN
השופט הפדרלי בעיר הבירה, שמונה לתפקיד לפני שנה וחצי ע"י הנשיא, הסכים עם טענת ערוץ החדשות כי הרחקתו של ג'ים אקוסטה מהווה הפרה של התיקון הראשון לחוקה

בית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי. הורה הבוקר (שישי) לבית הלבן להשיב את אישורי הכניסה לג'ים אקוסטה, כתב CNN אשר נקלע לעימות מילולי עם הנשיא במהלך מסיבת העיתונאים הארוכה שטראמפ ערך בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ מתעמת עם כתב CNN, ג'ים אקוסטה (צילום: Getty Images)

 

אחרי שעתיים של דיונים באולם, השופט טימות'י קלי פסק לטובת ערוץ החדשות וכנגד הבית הלבן. עורכי הדין של הממשל טענו שלנשיא יש את הזכות לשלול את אישורי הכניסה של כל סגל העיתונאים שמוצבים בבית הלבן מכל סיבה שהוא חפץ בה. 

CNN, מאידך, טענה כי הרחקתו של אקוסטה מהווה הפרה בוטה של התיקון הראשון והחמישי של החוקה. ביהמ"ש הסכים עם טענה זו והורה להשיב באופן מיידי את אישור הכניסה של אקוסטה. אפילו רשת פוקס ניוז המתחרה צדדה ב-CNN בנוגע לסוגיה. למעשה מדובר באישור כניסה זמני, אך השופט קלי אמר במהלך הדיון שנערך היום כי הוא סבור שהפסיקה הסופית תהיה לטובת ערוץ החדשות.

 

אולם ביהמ"ש לפני הדיון, השבוע בוושינגטון די. סי. (צילום: Shutterstock)

 

השופט קלי מונה ב-2017 ע"י הנשיא טראמפ לכהן כשופט פדרלי במקומו של השופט ריצ'ארד קורדריי, שביקש לפרוש כדי להתמודד על תפקיד מושל מדינת אוהיו, מירוץ שאותו הפסיד בסופו של דבר למושל הנבחר מייק דוויין. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE