הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניאו-נאצי לביהמ"ש: האנטישמיות מוגנת בחוקה
המו"ל של אתר The Daily Stormer טען כי הקריאה לעשות "הטרלה" למשפחה יהודייה צריכה להיות מוגנת בחופש הביטוי ובתיקון הראשון לחוקה. הסוגייה הגיעה עד לבית המשפט הפדרלי, שדחה את הבקשה על הסף: "לקמפיין מקוון של שנאה אין מקום בחברה שלנו ", כתב עורך דינה של התובעת היהודייה

בית המשפט הפדרלי במונטנה דחה את בקשת פרקליטו של מו"ל "The Daily Stormer", אתר אינטרנט של ניאו-נאצים, לבטל תביעה שהוגשה ע"י אישה יהודייה. כעת טוען מארק רנדאזה, עורך דינו של המו"ל אנדרו אנגלין, כי אי-ביטול התביעה "מהווה הפרה מסוכנת של חופש הביטוי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

דנה כריסטינסן, השופט הפדרלי שדחה את הבקשה, טען כי התיקון הראשון לחוקה אינו מספק הגנה לאנגלין. התביעה הוגשה ע"י אישה יהודייה ממונטנה שחוותה הטרדות אנטישמיות בעקבות פרסום שמה באתר. רנדאזה אמר לאחר ההחלטה כי הוא "מבין את הרצון שלא לפסוק לטובת נאצי", אך בו בזמן הביע חשש כי ההחלטה תיצור תקדים מסוכן שיפגע בחופש הביטוי: "החוק צריך להיות אותו הדבר, בלי קשר לדעות האישיות שלך", הוא טען.

התביעה הוגשה ע"י טניה גרש והיא טוענת שהאתר חדר לפרטיותה וגרם לה ולמשפחתה פגיעה נפשית. היא אף טוענת כי האתר הפר את החוק במונטנה האוסר על הפחדה בכך שהוא קרא לגולשיו לבצע "הטרלה" כנגדה, בעלה ובנם בן ה-12. לטענתה, מאות בני אדם איימו עליה ועל משפחתה בטלפון, במכתבים ובאופן אישי לאחר שאנגלין האשים אותה בכך שניסתה לגרש את ריצ'רד ספנסר, פעיל הימין הרדיקלי, מעיירת הנופש וויטפיש שבמדינה.

בהחלטת ביהמ"ש כתב השופט כי "השקפת העולם הבלתי ניתנת להגנה מבחינה מוסרית ועובדתית" דווקא כן מוגנת בתיקון הראשון לחוקה, אך האמירות האנטישמיות לא זוכות להגנה זו: "מאוד קשה לי להסיק את המסקנה, כפי שאנגלין טוען, שפעילות האתר צריכה לזכות להגנה נוספת בגלל התוכן האנטישמי שמופיע בו", אמר השופט כריסטינסן.

 

האתר "דיילי סטורמר" קורא "לפעול נגד יהודים" (צילום: AP)

 

דיויד דינילי, בכיר במרכז המשפטי לדרום העני (Southern Poverty Law Center), מלכ"ר המספק את ההגנה המשפטית בעבור גרש, אמר לאחר ההחלטה כי "בית המשפט קבע את מה שאנחנו טענו מהרגע הראשון. לקמפיין מקוון של שנאה, איומים והטרדות אין מקום בחברה שלנו והוא אינו מוגן בחוקה", כלשון ההודעה שפרסם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE