הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחקיר ב"וושינגטון פוסט" טוען: מוחמד בן סלמאן הורה על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוגי
חודש וחצי עבר מאז נרצח העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ואחרי קרב הגרסאות השונות, כעת נטען בדיווח כי יורש העצר הסעודי הוא זה שהורה על הרצח האכזרי. עוד נטען כי אחיו של הנסיך, השגריר הסעודי בארה"ב, סייע בהבאתו של חאשוגי אל הקונסוליה בטורקיה

סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, חקרה את רציחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוגי באיסטנבול והגיע למסקנה כי הנסיך מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, הוא זה שעומד מאחורי הרצח ואף הורה על כך באופן אישי, כך עולה מדיווחים ב"וושינגטון פוסט".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי (צילום: Getty Images)

 

ה-CIA בחנה את הרצח באמצעות איסוף מידע מודיעני ובעזרת התייעצות עם גורמי מודיעין ממדינות שונות. בכתבה לא פורטו המדינות, אך סביר להניח כי התנהלו לא מעט שיחות בין בכירי המוסד הישראלי לבין אנשי סוכנות הביון. 

המסקנה מבוססת על מידע רב שרובו נותר חסוי, אך ה"וושינגטון פוסט" טוען כי אל ה-CIA הגיעה הקלטה של אחיו של בן סלאמן, חאלד, המשמש כשגריר מטעם ערב הסעודית בארצות הברית, בו שוחח עם קאשוגי ימים ספורים לפני הנרצח. על פי הדיווח, השגריר הורה לחאשוגי להגיע אל הקונסוליה באיסטנבול כדי לאסוף מסמכים. התחקיר נטען כי לא ידוע אם חאלד ידע כי העיתונאי עתיד להירצח, אך הוא ביצע את השיחה לבקשת אחיו הנסיך.

כזכור, ערב הסעודית שינתה באופן שיטתי את גרסתה בנוגע למותו של העיתונאי. תחילה דיווחה כי לא ידעה על מי או מה מדובר, בהמשך טענה כי חאשוגי אכן הגיע לקונסוליה אך יצא ממנה ובסופו של דבר הודתה שמת בתוך הבניין במה שהוגדר כ"קטטה אלימה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE