הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השיירה מכה שנית: עכשיו שנגמרו הבחירות, הנשיא חושב שזה "זמן טוב" להשבית את הממשל
למרות הגרעון התקציבי המעמיק, הנשיא לא חושש מלהשבית זרועות שונות בממשל הפדרלי אם לא יימצא מימון לבניית החומה עם מקסיקו. עם קונגרס חדש ודמוקרטי, יהיה לו קשה מאוד לעשות זאת

הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) במסיבת עיתונאים כי עכשיו יהיה זמן טוב להשבית את הממשל הפדרלי, אם הקונגרס לא ימצא מימון לבניית החומה בגבול מקסיקו. טראמפ לא הציע מקור מימון ליוזמה השנויה במחלוקת שהייתה חלק מרכזי בקמפיין הבחירות שלו, וזאת על אף הגרעון התקציבי המעמיק בעקבות הקטנת הכנסות הממשל הפדרלי ממסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרעון תקציבי בשיא של שש שנים? החומה חשובה יותר. דונלד טראמפ (צילום: AP)

לדבריו, "אני חושב שאם מתישהו הייתי משבית את הממשל בגלל ביטחון הגבולות, אז כשמסתכלים על השיירות, על הבלגן, על האנשים שנכנסים, עכשיו יהיה זמן טוב לעשות זאת". הוסיף כי עם זאת, הוא לא חושב שהשבתת הממשל תהיה הכרחית משום ש "הדמוקרטים ישובו לעשתונותיהם".

בספטמבר האחרון הצליח הקונגרס למנוע השבתה של הממשל באמצעות חקיקת בזק שהעניקה מימון לשורה של גורמים, בהם הצבא, מחלקת העבודה ומשרדי החינוך והבריאות זמן קצר לפני תום השנה הפיסקלית של הממשל. עם זאת, גורמים רבים לא קיבלו מימון מקיף אלא הוראת שעה זמנית שהעניקה להם מימון עד 7 בדצמבר, בהם המשרד לבטחון המולדת שאחראי על הגבול הדרומי. כעת טוען הנשיא כי עד לתאריך יעד זה יש למצוא מימון נוסף גם לבניית החומה.

מאחר שזרועות פדרליות רבות כן קיבלו מימון בתוספת התקציבית בספטמבר, לו תהיה השבתה כלשהי היא תהיה חלקית בלבד. עד כה הביעו כמה כורמים דמוקרטיים את התנגדותם למימון החומה עם מקסיקו מטעמים עקרוניים אך גם מסיבות תקציביות: באוגוסט טען טראמפ כי הוא שואף להקצות חמישה מיליארד דולר השנה לטובת היוזמה, זאת לאחר שבמרץ כבר אושרה תוספת תקציבית של 1.6 מיליארד דולר לשמירת בטחון הגבול.

 

האיום הגדול. שיירת המהגרים מדרום אמריקה (צילום: Getty Images)

עוד אמר היום טראמפ, כי הצבא יישאר בגבול מקסיקו "כמה שצריך", תוך שהוא רומז שכמעט 6,000 החיילים שנשלחו לשם עשויים להשאר גם אחרי 15 בדצמבר, התאריך הנוכחי של תום משימת האבטחה. בימים האחרונים דווח כי כוחות הצבא שנשלחו לעיבוי וחיזוק נקודות המעבר בגבול הדרומי, בעיקר באמצעות פריסת גדר תיל, קרובים לסיום עבודתם ולא ברור אילו משימות יינתנו להם לאחר מכן. הכוחות נשלחו בעקבות "איום" הגעת שיירת המהגרים מדרום אמריקה והחשש מהתפתחות עימותים עם שומרי הגבול הנוכחיים.

המחלוקת בדבר היחס לשיירת המהגרים הנוכחית ולהתמודדות עם הגירה באופן כללי הגיעה למשרדים הגבוהים ביותר בוושינגטון, ושיאה בהדחה המסתמנת של השרה לבטחון המולדת קירסטן נילסן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE