הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המועמד הדמוקרטי למושל פלורידה הודיע על פרישה מהמירוץ בעקבות תוצאות הספירה המחודשת
אנדרו גילום פרסם סרטון בו הוא מודיע על התבוסה, אך הוסיף כי "הקרב על פלורידה נמשך". בינתיים, נמשכת הספירה המחודשת במירוץ לסנאט

אנדרו גילום, המועמד הדמוקרטי לתפקיד מושל פלורידה - וקיווה להיות נבחר הציבור השחור הראשון בתפקיד זה - הודיע אתמול (שבת) כי הוא פורש מהמירוץ. ההודעה באה לאחר שספירת הקולות השנייה העלתה שהוא לא מצליח להשלים את הפער שנוצר בינו לבין יריבו הרפובליקני רון דה-סנטיס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנדרו גילום (משמאל) ורון דה-סנטיס

גילום, בן ה-39, מכהן כראש עיריית טלהאסי, כבר הודיע על הפסד במערכת הבחירות כבר בליל ה-6 בנובמבר. כאשר ספירת הקולות הראשונית הראתה שהפער בין השניים קטן מספיק כדי לקיים ספירה מחודשת, הוא ביטל את הכרזתו.

"זה היה המסע של החיים שלנו", אמר גילום בסרטון שפרסם והוסיף "הישארו מעודכנים - הקרב על קליפורניה ממשיך".

דה-סנטיס, 40, פרסם אתמול בטוויטר "זה היה מאבק קשה. עכשיו הגיע הזמן לאחד את פלורידה".

עם סיום ספירת הקולות האוטומטית ביום חמישי, התוצאות הראו כי דהסנטיס זכה במירוץ לתפקיד המושל עם 33,683 קולות יותר, או 0.41%, מאשר יריבו הדמוקרטי.

"רצינו לוודא שכל קול נספר - כל עוד הוא קול חוקי", אמר גילום. הדברים שלו מזכירים את דבריו של הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסון. כמה תביעות משפטיות הוגשו בנוגע לדרך שבא יש להתייחס אל כמה פתקי הצבעה ולגבי זמן סיום הספירה המחודשת.

בינתיים, הספירה המחודשת נמשכת גם במירוץ שבין נלסון ליריבו הרפובליקני, המושל היוצא ריק סקוט, על המושב בסנאט. עם סיום ספירת הקולות האוטומטית ביום חמישי, סקוט הוביל בפער צר.

הספירה המחודשת הפכה למוקד של עימות פוליטי בין המפלגות - עימות אליו הצטרף גם הנשיא דונלד טראמפ, שטען כי ההליך לא נקי, אך לא סיפק הוכחות לכך.

 

המירוץ למושב בסנאט לא הסתיים. ביל נלסון (מימין) וריק סקוט

שתי המפלגות ותומכים שלהן הגישו תביעות בנוגע להליך הספירה השנייה. הרפובליקנים דרשו כי בחינת פתקי ההצבעה תעשה בסטנדרט גבוה שעשוי לפסול קולות רבים יחסית, לעומת הדמוקרטים שדרשו להקל על ספירת הקולות.

הדרמה של ספירת הקולות המחודשת הציף בזיכרון של רבים את הספירה השנייה שנערכה במדינה בזמן הבחירות לבית הלבן בשנת 2000.

בבחירות ההן, תוצאות הבחירות התעקבו במשך שבועות ארוכים לפני שבית המשפט הורה על עצירת הספירה המחודשת והמועמד הרפבוליקן ג'ורג' וו. בוש ניצח את הדמוקרט אל גור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE