הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאן אתם רצים? עדיף שתרימו משקולות ותורידו לחץ דם ורמת סוכר
תרגילי בניית שרירים, כגון הרמת משקולות, הביאו להפחתה גדולה יותר במשקל, לירידה בלחץ הדם ולהפחתת מקרי הסוכרת. זאת, בהשוואה לפעילות גופנית שכללה ריצה או רכיבה על אופניים

הרמת משקולות משפרת את המדדים העיקריים של בריאות הלב וכלי הדם, יותר מאשר ריצה או רכיבה על אופניים. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה. תרגילים בבניית מסת שריר הובילו לירידה במשקל הגוף ולירידה בלחץ הדם. כמו כן, התרגילים הפחיתו את מקרי הסוכרת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




אך שום אופן של פעילות גופנית לא הביא לשיפור ברמת השומנים בדם, כגון כולסטרול. המחקר מצביע על כך שמבוגרים יכולים ליהנות מהיתרונות שבנשיאת שקיות כבדות מהסופר, מאשר יציאה להליכה מהירה.

החוקרים, ניתחו את נתוני הבריאות והרגלי הפעילות הגופנית של 4,086 משתתפים מבוגרים. הם מצאו ש-36 אחוז מתוך קבוצת הגילאים שבין 21 ל-44 עסקו בפעילות גופנית סטטית ו-28 אחוז מתוכם בפעילות גופנית דינאמית, כגון ריצה. הנתונים שנאספו באשר למשתתפים בגילאי 45 ומעלה היו 25 אחוז ו-21 אחוז בהתאמה.



כל אחת מהפעילות הביאה לצמצום גורמי הסיכון לבעיות קרדיו-ווסקולריות בכ-30 עד 70 אחוז. אך הקש החזק ביותר נמצא אצל מי שהיו צעירים יותר ומי שביצעו פעילות גופנית סטטית. בין המבוגרים, הרמת משקולות הורידה את רמת לחץ הדם, מסת הגוף ורמת הסוכר. אך לא את רמת הכולסטרול. פעילויות דינאמיות, כגון ריצה או רכיבה על אופניים, הפחיתה רק את ה-BMI.

בין המבוגרים הצעירים, הרמת משקולות הביאה לירידה במסת הגוף וברמת הסוכר בלבד. פעילות גופנית דינאמית הביאה לירידה ב-BMI. לדברי החוקרים, שני סוגי הפעילות הגופנית, אימוני כוח ופעילות אירובית, נראים כמשפרים את בריאות הלב, אפילו אם הן מתבצעות בהיקפים מצומצמים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE