הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות תמונת סלפי: כך ניצל צעיר מטקסס ממאסר של 99 שנים
בשנה שעברה נדהם כריס פרקופיה לאחר שנעצר והואשם כי תקף באכזריות את מי שהייתה בת זוגו במשך שבועות אחדים כשלמד בתיכון. עתידו כמעט נהרס, הצבא סירב לקבלו ורק בדיקה של דף הפייסבוק של אמו הצביעה על תמונה שצולמה במקביל ל"תקיפה", אך במרחק של שעת נסיעה

תושב טקסס זוכה מאשמת פשע אלים שבו לא היה מעורב ומנע את שליחתו למאסר של 99 שנים בזכות תמונת "סלפי" שאמו צילמה והעלתה לפייסבוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסלפי המדובר של משפחת פרקופיה (צילום: פייסבוק)

 

תחילת האירוע בשלהי חודש ספטמבר בשנה שעברה, אז עבד כריסטופר פרקופיה בן ה-21 כאשר שוטרי משרד השריף של מחוז טמפל הגיעו לעצור אותו. פרקופיה הואשם כי יומיים קודם לכן פרץ אל בית חברתו לשעבר, תקף אותה באמצעות סכין יפנית וחרט "X" גדול על החזה שלה. פרקופיה היה מבובלבל מאוד, שכן הוא לא שוחח עמה במשך שנתיים. אמו של פרקופיה סיפרה כי השניים יצאו במשך שישה שבועות כאשר השניים היו בתיכון. אומנם הפרידה ביניהם לא הייתה ידידותית במיוחד, אך פרקופיה כלל לא ידע היכן היא גרה מאז שנפרדו דרכם.

"לא היה לי מושג מי יכול להאשים אותי במשהו כזה", הוא סיפר לתחנת טלוויזיה מקומית. עורך דינו של פרקופיה, ריק פלורס, טען בריאיון לרשת ABC כי שאל את השוטרים מדוע נעצר הלקוח שלו, והתשובה שקיבל מהשוטרים הייתה "אל תתנהג כאילו אתה לא יודע". על פי דו"ח האירוע, בת הזוג לשעבר טענה כי "פרקופיה דחף אותה אל הקרקע באופן אגרסיבי, חבט בפניה וחתך את החזה שלה באמצעות הסכין".

בית המשפט קבע לפרקופיה שחרור בערבות בגובה 150 אלף דולר, סכום ששולם ע"י הוריו. בתשעת החודשים שלאחר מכן, הם חששו כי הוא ימצא אשם בכל הסעיפים שבהם הואשם, ביניהם פריצה לבית בכוונה לפגוע באדם - עבירה שהייתה עלולה לגרור עונש מאסר בפועל של 99 שנים. אלא שהסיפור של בת הזוג פשוט לא הסתדר, הן מבחינה הגיונית והן מבחינה גיאוגרפית. ארין, אמו של פרקופיה, טענה שהמשפחה הייתה באותה עת בבית מלון בעיר אוסטין, המרוחקת כ-60 מייל מהעיר טמפל.

 

ה-X שנחרט על חזה בת הזוג (צילום: משרד השריף של מחוז טמפל)

 

היא דפדפה בדף הפייסבוק שלה כדי לחפש אם ישנה עדות כלשהי לנוכחות בנה במקום, ושם גילתה סלפי שפרסמה בשעה 7:02, 18 דקות לפני התקיפה שהתרחשה. חשוב לציין כי מרחק הנסיעה בין המלון לבין ביתה של הצעירה עומד על כשעה. עוד חשפה ארין כי ישנן הודעות טקסט שנשלחו בינה לבין בנה ובהן שוחחו על דרכי הגעה לאירוע באוסטין. גם איכון הטלפון הנייד של פרקופיה הראה שנכח במלון ביחד עם אמו, ומספר עדים אף טענו שפגשו את השניים במקום.

הנרי גרזה, התובע המחוזי של מחוז בל, סיפר על השתלשלות האירועים: "המידע שהוצג לא היה ידוע לשוטרים בעת החקירה. רק לאחר שחומר זה הוצג והועבר למשרד התובע המחוזי יכולנו להתייחס אליו. פעלנו במהרה לאחר קבלת המידע, והחלטנו שלא להמשיך בתהליך המשפטי לאחר שאושר כי התמונות אכן צולמו במקום שנטען", הוא אמר.

 

"לא היה לי מושג מי יכול להאשים אותי במשהו כזה": פרקופיה זוכה מאשמה (צילום: קיי. ווי. יו. אי)

 

אומנם הוחלט לבטל את כתב האישום שהוגש כנגד פרקופיה, אולם משפחתו טוענת כי נעשה לו נזק בלתי הפיך בעקבות האירוע. לדבריהם, הם שילמו כרבע מילון דולר בהוצאות משפטיות, ובקשתו של פרקופיה להתגייס אל הצבא האמריקאי נדחתה על הסף בשל מעורבתו בפרשה. כעת מתלבטים במשרד התובע המחוזי כיצד לפעול כנגד בת הזוג לשעבר, ששמה לא פורסם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE