הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכי לישון והסיכון יצטמצם: כך תוכלי להקטין את הסיכון לחלות בסרטן השד
מחקר חדש בו השתתפו 40,000 נשים, השווה בין אלה שהתעוררו מוקדם בבוקר לבין אלה שנשארו ערות עד מאוחר בלילה

נשים יכולות להקטין את הסיכון שלהם לחלות בסרטן השד באמצעות שינה בשעה מוקדמת יותר. כך עולה ממחקר חדש. המחקר מצא, כי נשים שהשכימו קום היו בסיכון נמוך ב-40 עד 48 אחוז לפתח סרטן שד, מאשר נשים שנשארו ערות עד מאוחר בלילה והתעוררו מאוחר בבוקר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים השוו בין נשים שמתפקדות טוב יותר בשעות הבוקר לבין נשים שמתפקדות טוב יותר בשעות הלילה המאוחרות. אלה שנוהגו ללכת לישון מוקדם יותר היו בסיכון נמוך יותר לפתח סרטן השד, לעומת אלה שנהגו ללכת לישון מאוחר. נשים שישנו יותר מ-7 עד 8 שעות בלילה היו בסיכון גבוה ב-20 אחוז לכל שעת שינה נוספת לפתח את המחלה.

המחקר נערך בקרב 409,166 נשים שחלקן סבלו מסרטן השד. החוקרים מצאו קשר בין ערנות בשעות הבוקר לבין צמצום הסיכון לפתח את המחלה או קשר בין ערנות בשעות הלילה המאוחרות לבין העלאת הסיכון למחלה. 




לדברי החוקרים, לממצאים יש השלכות על השפעת הרגלי השינה הכלליים של האוכלוסייה. הם יכולים לשפר את הבריאות ולהפחית את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים. עוד הוסיפו החוקרים, כי זה ברור יותר ויותר, שדפוסי שינה בריאים הם מרכיב חשוב באורח חיים בריא. המחקר מספק ראיות נוספות לכך, שדפוסי שינה שאינם בריאים, עלולים להוות גורם בהתפתחות סרטן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE