הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישיבות בברוקלין עשויות להיסגר בגלל שהן לא עומדות בתנאי הבסיס של מערכת החינוך
בדיקות שנערכו במוסדות השונים גילו תמונת מצב לא טובה לגבי מצב החינוך החרדי בעיר. כמה ישיבות אפילו לא הסכימו שגורמים רשמיים יכנסו כדי לבחון את רמת הלימודים במקום

ישיבות תורניות בניו יורק מואשמות כי הן מעניקות חינוך גרוע, ואתמול הן קיבלו הודעה כי הן עלולות להיסגר על ידי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עומדים לפני סגירה? תלמידי ישיבה בברוקלין.

נציבת החינוך בניו יורק, מאריאלן אליה פרסמה הנחיות חדשות שמעניקות לה את הסמכות לפסול תקציבים לישיבות ולמוסדות חינוך פרטיים אחרים שלא מצליחים לספק חינוך מקביל בצורה מספקת לחינוך שמקבלים תלמידי בתי הספר הציבוריים.

במקרה כזה, ההורים יקבלו הודעה לשלוח את הילדים שלהם ללמוד במקום אחר, או שהם יחשבו כמתעלמים מחינוך הילדים. כך על פי ההנחיות החדשות.

"אנחנו רוצים לוודא כי כל התלמידים מקבלים את החינוך שהם מחויבים לו תחת חוקי החינוך במדינה, לא משנה באיזה בית ספר הם לומדים", אמרה אליה.

תלונות על החינוך הלקוי בישיבות השונות אינו דבר חדש, והן מצליחות לעורר כעס בכל פעם מחדש.

חקירה שנערכה על ידי מחלקת החינוך בניו יורק פרסמה לפני כשלושה חודשים דוח ולפיו 15 ישיבות בברוקלין סירבו להכניס את החוקרים לתוך המוסד ולבחון את הלימודים במקום.
"למנוע כניסה מגורמים רשמיים זה לא מקובל", אמרה אליה.

 

דורשת חינוך ברמה גבוהה יותר. מאריאלן אליה

בנוסף, חקירה שנמשכה שלוש שנים ונערכה על ידי מחלקת החינוך העירונית גילתה כי בבתי ספר יהודים אחרים, התלמידים לומדים רק מתמטיקה בסיסית ובלי לימודי מדעים כלל.

ההנחיות החדשות מאפשרות למשרד החינוך העירונית לבחון בתי ספר דתיים, ויש להם שלוש שנים לשנות את סדרי הלימוד בהם כדי לעמוד בדרישות החוק. אליה ציינה כי בתי ספר דתיים חייבים ללמד 180 דקות שבועיות לכל נושא, עם מורים ראויים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE