הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גאפ בדרך לסגור מאות חנויות ברחבי ארצות הברית
החברה האם שמחזיקה גם במותגים אולד נייבי ובננה ריפבליק מתקשה להתמודד עם התחרות מצד H&M וזארה ולא מצליחה למשוך קהל צעיר. המניה עלתה מעט בעקבות ההודעה אז מאז תחילת השנה ירדה ב-25%

רשת חנויות הבגדים גאפ בדרך לסגור מאות סניפים ברחבי ארצות הברית. החברה האם של הרשת, Gap Inc, מחזיקה בין היתר גם בבעלות על הרשתות אולד נייבי, בננה ריפבליק ואתלטה, שחנויותיהם צפויות גם כן להסגר. עם זאת, מבין מותגי החברה דווקא זה הנושא את שמה הוא זה שהציג את הביצועים הכי גרועים: ברבעון השלישי של השנה מכירות גאפ בחנויות שפתוחות מזה שנה לפחות ירדו בשבעה אחוזים, ברשתות האחרות נרשמה עלייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיינד דה גאפ (צילום: Inside Retail)

גאפ מתקשה לעמוד בתחרות שמציבות רשתות האופנה הבינלאומיות הזולות דוגמת H&M וזארה, בעיקר לקהל הצעיר. בשיחה עם אנליסטים שנערכה אמש (שלישי) אמר המנכ"ל ארט פק כי "יש כיום מאות סניפים שלא מתאימים לחזון שלנו בנוגע לאיך חנות גאפ צריכה להיות, בין אם במונחי רווחיות, חווית הלקוחות או מעקב אחרי טרנדים. יש טווח רחב מאוד בין החנויות הטובות ביותר והגרועות ביותר". פק הוסיף כי אם גאפ תפעל בנוגע לחציון התחתון של חנויותיה היא יכולה להרוויח מאה מיליון דולר נוספים. לדבריו החברה שואפת לקבל החלטות בנושא בדחיפות ובוחנת גם סגירה של כמה מחנויות הדגל שלה.

רשת גאפ נאבקת כבר תקופה ארוכה במכירות דלות והפסדים, בארצות הברית כמו גם ברחבי העולם. במהלך 2017 נסגרו כל סניפי גאפ בישראל לאחר שזכיינית המותג בארץ, גוטקס, הודיעה כי אחזקתם אינה משתלמת. הבוקר עלו מניות החברה האם בכ-3.5%, עם פרסום הידיעות על הסגירה הצפויה, אולם עליה זו רחוקה מלקזז את הירידה המצטברת של 25% בשווי המניות מאז תחילת השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE