הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
13 פאונד שקיות, כפכפים וכוסות פלסטיק: כמות עצומה של פסולת נמצאה בבטנו של לוויתן
לאחר שנשטפה גופת לויתן אל חופי אינדונזיה, בדיקה מצאה כי מאות חתיכות של פסולת מפלסטיק, לרבות כוסות חד פעמיות ואפילו כפכפים, נמצאה בבטן היונק הימי. האירוע גרם לטלטלה במדינת האיים וקריאות לאכוף מדיניות "ירוקה" יותר

מוקדם יותר השבוע נשטפה גופת לויתן אל חופי אינדונזיה, ובדיקת נסיבות המוות הובילה למציאת כמויות גדולות של פלסטיק ופסולת, דבר שהבליט את בעיות איכות הסביבה של מדינת האיים נחשבת לאחת המדינות המזהמות בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שקיות ובקבוקים מפלסטיק (צילום: WWF_ID@)

 

גופת הלויתן באורך 31 רגל נמצאה בערב יום שני האחרון באזור הפארק הלאומי "וואקאטובי", ומשם היא הועברה לנתיחה. במהלך נתיחת הגופה, נמצאו 13 פאונד של פלסטיק, ביניהם 115 כוסות חד פעמיות, ארבעה בקבוקים, 25 שקיות ניילון, 2 זוגות כפכפים ויותר מאלף חתיכות קטנות ושונות של פלסטיק. "לא הצלחנו להגיע למסקנה אודות סיבת המוות, אך מה שראינו זה פשוט נורא", סיפר דווי סופרפטי, בכיר בארגון הביולוגי WWF Indonesia. 

בחודש ינואר האחרון נעשה מחקר שקבע כי אינדונזיה היא המדינה השנייה ברשימת זיהום של פלסטיק (אחרי סין), ובכל שנה 1.29 מיליון טונות של אשפה נזרקים אל האוקיינוס. המצב כה גרוע במדינה שלאחרונה פתחה הממשלה בתוכנית לצמצם את השימוש בפלסטיק ב-70% עד שנת 2025. "זה מעציב מאוד לשמוע על הסיפור, עלינו לזהות את ההשלכות של השימוש בפלסטיק", אמר לוהוט בינסר פנדג'ייטן, שר בממשלה המקומית.

 

הלויתן, השבוע בחופי אינדונזיה (צילום: AP)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE