הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיעור ההפלות בארצות הברית הגיע לשפל של עשור, בעיקר עקב צמצום הגישה להליך
גלי חקיקה שמרנית הופכים את יישום זכות הבחירה לקשה יותר ויותר, אולם גם הזדקנות האוכלוסיה, נגישות לאמצעי מניעה ושינויי דפוסי קיום יחסי מין תרמו לירידה. בתוך המספר הכולל נמוך יותר חלה עליה במספר הפסקות ההריון עד השבוע הששי

שיעור ההפלות בארצות הברית צנח ב-2015 לשפל של עשור, כך עולה מנתוני המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC), ארגון הבריאות והמעקב המרכזי במדינה, שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. הירידה נמדדה בקרב נשים בכל הגילאים. לפי נתוני 2015 שהם העדכניים ביותר שזמינים, שיעור ההפלות בקרב נשים בגילאים 15-44 עמד על 11.4 הפלות לכל אלף נשים. זו ירידה של 26%משנת 2006, אז החל איסוף הנתונים והמספר היה 15.9 הפלות לכל אלף נשים. שכבת הגיל של בנות 15-19 הציגה את הירידה החדה ביותר, עם צמיחה של 54 אחוזים במספר ההפלות לכל אלף נערות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא רק הגבלת הגישה למרפאות, אבל היא בהחלט תרמה. הפגנת תמיכה במרפאת Planned Parenthood בניו יורק (צילום: TheNation)

על פי הדיווח ברויטרס, המרכז לא סיפק הסבר לירידה החדה הזו, אולם תומכי זכות הבחירה – כמו גם המתנגדים להפלות – מסבירים זאת בצמצום הגישה למרפאות שמבצעות הפלות, אבל גם בעלייה בשימוע באמצעי מניעה. רייצ'ל ג'ונס, חוקרת במכון גוטמאכר למחקרי הפריון שתומך בזכות הבחירה, אמרה לרויטרס כי "נגישות למגוון רחב של אמצעי מניע ותכנון משפחה הכרחית עבור אנשים שרוצים להחליט אם ומתי להפוך להורים, לקדם את הקריירה שלהם, לתכנן את עתידם ולשמור על בריאותם".

מנגד, המתנגדים לזכות לביצוע הפלות זוקפים את הירידה במספר ההפלות לזכות חקיקה שמגבילה את ביצוען. קרול טוביאס, נשיאת "הועדה הלאומית לזכות לחיים", אמרה ש "במידה רבה, זה הודות לחקיקה פרו-ילודה ששואפת למצוא חלופות משמרות חיים להפלות, בצירוף חינוך והסברה על ההשפעות של הפלות והאנושיות שבעוברים".

נתוני ה-CDC מראים ש-91.1% מהפסקות ההריון מתבצעות לפני השבוע ה-13. בתוך הירידה במספר ההפלות הכולל, חלה עלייה יחסית במספר ההפלות שמתבצעות עד השבוע הששי.

 

עליה במספר הפסקות ההריון שמתבצעות ממש בתחילתו (צילום: Wickedchimp)

אחת החקיקות המחמירות בנושאי הפלות הוצעה בשבוע שעבר באוהיו. הצעת חוק שניצבת בימים אלה בפני בית הנבחרים המקומי מציעה להכיר ב "כל אדם שטרם נולד" כבן אנוש, באופן שיהפוך הפלה או ביצועה לרצח, עבירה שלמרבה האירוניה יכולה להסתכם בעונש מוות. בגרסתה הנוכחית הצעת החוק לא מציגה שום חריגים דוגמת הריון שמסכן את בריאות האם או הריון שנגרם כתוצאה מאונס או גילוי עריות.

זו הצעה נוספת בשרשרת החקיקה השמרנית שמקודמת באוהיו בכל הנוגע להפסקות הריון. רק בחודש שעברה אישרה המדינה את ההצעה לאסור הפלות מרגע שניתן להבחין בדופק העובר, מצב שיכול לקרות אפיו בשבוע השישי, עוד לפני שהאם בכלל מודעת להריונה, לא כל שכן קיבלה החלטה מושכלת לגביו. חקיקה דומה הועלתה באיווה לפני מספר חודשים ומצויה כעת בדיונים משפטיים. המתנגדים לה ישאפו להמנע מהגעת עד בית המשפט העליון ואתגור הפסיקה רו נגד וויד שהתירה את ההפלות כזכות חוקתית, שכן ההרכב השמרני הנוכחי הכולל את מינויי טראמפ ניל גורוש וברט קאבנאו עלול לקבל החלטה גורפת ומסוכנת בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE