הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ "עקף" את פסיקת בית המשפט וסגר את מעבר הגבול. התוצאה: תוהו
ממשל טראמפ רצה פשוט לאסור על אנשי שיירת המהגרים את הזכות לבקש מקלט, חרף קביעת ביהמ"ש שהדבר אינו אפשרי. כתוצאה מכך, מעבר הגבול הושבת כליל ונורה גז מדמיע במי שהתקרב

אנשי משמר הגבול ירו גז מדמיע במבקשי מקלט והגירה שהתקרבו לגבול מצידו המקסיקני. ירי הגז החל מעט לפני השעה 15:30 (שעון החוף המזרחי) וכוון לעבר קהל שכלל נשים וילדים. "רצנו, אבל כשאתה רץ העשן חונק אותך", סיפרה אנה זוניגה, בת 23, שניסתה לחצות את הגבול עם בתה בת ה-3. מסוקים של ארה"ב נראו מרחפים מעל לאזור הגבול מעברי המקסיקני. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כשאתה רץ, העשן חונק אותך" לפני שעה קלה, בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: רמון אספינוסה, AP)

 

מוקדם יותר סגרה הרשות למכס והגנת הגבולות את מעבר הגבול סן ייסידרו, החוצץ בין טיחואנה שבמקסיקו מדרום לפאתי סן דייגו שבארץ האפשרויות מצפון, לתנועת הולכי רגל וכלי רכב כאחד. הסגירה נעשתה בתגובה להגעת הגל הראשון של השיירה, שעל פי טענות הנשיא ותומכיו בעבר, היו אמורים להגיע כבר לפני שלושה שבועות, כדי שיספיקו להצביע בבחירות אמצע הכהונה תמורת תשלום מקרן סורוס.

 

מסוקים אמריקאים חוצים את הגבול היום אחה"צ (צילום: "קצרצרים על פוליטיקה וחברה", פייסבוק)

 

"בשל ההפגנות הרבות שתוכננו משני עברי הגבול, CBP שיגרה כוחות נוספים לנקודת הכניסה סן ייסידרו ביום ראשון", הודיעה הסוכנות הפדרלית. הכוחות הנוספים, הכוללים אנשי CBP, אנשי משמר הגבול, צוות אוויר ונחתים נשלחו לאזור סן דייגו מאזורים שונים ברחבי ארה"ב לקראת הגעתה הצפויה של השיירה לטיחואנה".

נקודת מעבר הגבול של סן ייסידרו היא ההומה בחצי הכדור המערבי, על פי מנהל השירותים האמריקאי, ועוברים בה בכל יום כ-70 אלף כלי רכב וכ-20 אלף הולכי רגל לכיוון צפון מדי יום. ב-NBC סן דייגו דווח כי כ-20 פעילי זכויות מהגרים וצדק חברתי התכנסו בצד האמריקאי של הגבול למחות על מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ.

 

כתוצאה מהמהומות הושבת המסחר ממקסיקו לדרום קליפורניה ליום שלם (צילום: רמון אספינוסה, AP)

 

המהגרים שממתינים לעבור בנקודת הגבול כדי להגיש בקשות מקלט (כפי שמתיר ודורש החוק), מוחזקים כעת בטיחואנה, שם הכריז ראש העירייה חואן מנואל גסטלום הכריז על משבר הומניטרי ביום שישי, ונימק זאת בכ-5,000 מהגרים המשתכנים ארעית במתחם איצטדיוני הספורט של העיר. "בשל נפקדותה, אדישותה ונטישתה של הממשלה הפדרלית, אנחנו נאלצים לפנות לגופים בינלאומיים כמו האומות המאוחדות", אמר ל-NBX מנואל פיגרואה, ראש מנהל השירותים החברתיים בעיר.

מוקדם יותר השבוע הודיע ממשל טראמפ על הסכם עם ממשלת מקסיקו, לפיו בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, מבקשי ההגירה יישארו במקסיקו בזמן שבקשותיהם למקלט בארה"ב נבחנות. אולם אמש הכחישה שרת הפנים המיועדת של הנשיא הנכנס, מנואל לופז אוברדור, את הדברים והודיעה כי אין כל הסכם מכל סוג שהוא בין הממשל המקסיקני הנכנס לבית הלבן.

הנשיא טראמפ הוציא לפני מספר שבועות צו נשיאותי שאוסר על אנשי השיירה לבקש מקלט מדיני בארה"ב. לפני מספר ימים הודיע לו בית המשפט הפדרלי שהוא לא יכול לעשות את זה - אז בממשל "התחכמו" לבית המשפט ובמקום לבצע את עבודת הממשל תחת המגבלות שקבע בית המשפט, השביתו את השירות וגרמו לעיכובים במשלוחים מסחריים רבים ברחבי דרום קליפורניה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE