הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נוסעים בכבישי קליפורניה? מוטב שתכירו את חוקי התעבורה הללו
מסתבר כי לכמעט כל חוק הקשור לתעבורה במדינת הזהב יש תנאי שמבטלו, למשל בחנייה בצמוד לברז כיבוי אש. גם לא מעט חוקים חדשים ייכנסו בקרוב לתוקף, לרבות שינוי מהותי בלוחיות הרישוי

 

 

 

עם כ-17 מיליון מכוניות, קליפורניה היא ללא ספק המדינה בעלת עומסי התנועה הכבדים ביותר במדינה. רוב החוקים ברורים כשמש, אך ישנם לא מעט חוקים אשר חשוב לדעת את מלוא תוכנם. ליקטנו עבורכם את הפרטים הקטנים של חוקים קיימים, כמו גם חוקים חדשים שייכנסו לתוקף בקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כלי הרכב השייכים למכבי האש רשאים להחנות בצמוד לברז כיבוי אש, אך מסתבר שהחוק במדינה מתיר לכל אחד להחנות בצורה דומה, אך בתנאי שישנו נהג בעל רישיון נהיגה בתוקף מאחורי ההגה. במידה שתפרוץ שריפה ותגיע כבאית, על הנהג להזיז את המכונית. חוק נוסף שעליו לא ידוע הרבה הוא החוק שמתיר לבצע עיקוף בתוך צומת, אך רק בתנאי שנעשה בצורה בטוחה.

אם אתם נוסעים בנתיב ה-carpool ואתם מבחינים באורות מהבהבים, החוק אומר שעליך לנוע ימינה ולפנות את הדרך לניידת המשטרה, גם אם מדובר בחציית קו רצוף כפול. חוק נוסף הקשור לכבישים המהירים מתיר לרוכבי האופניים לרכוב בכביש המהיר, אך רובם בוחרים שלא לעשות זאת מטעמי בטיחות. עם זאת, מחוץ לערים התופעה שכיחה הרבה יותר.

 

נסעתם בנתיב ה-carpool וניידת ניסתה לעקוף? מותר לכם לחצות את הנתיב בצורה בטוחה (צילום: AP)

 

בראשית השנה הבאה יחול חוק חדש שישים סוף לתופעה של לוחית זיהוי מסוכנות הרכב. עתה מתיר החוק לסוכנויות להתקין לוחיות זיהוי הנושאות את שמן עד אשר מגיעה הלוחית מה-DMV. עם החלת החוק, סוכנויות הרכב יחוייבו לספק לוחית זמנית בעלת מספר ייחודי. 

מספר שינויים נוספים ייכנסו בקרוב לכבישי קליפורניה, ומטרתם ליישר קו עם שאר המדינות בארה"ב. כך למשל, קווים כפולים המסמנים בדרך כלל הפרדה בין כיווני התנועה ייצבעו בלבן (במקום צהוב) כמו בכל שאר המדינות. הקווים אף יוגדלו מארבעה אינץ' לשישה אינץ', גם בהתאם לדרישה הפדרלית. המחשבה שעומדת מאחורי ההחלטה היא שנהגים שמגיעים ממדינות אחרות יוכלו לנהוג בצורה בטוחה יותר אם הם מכירים את כלל התמרורים והסימונים האחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE