הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היועץ הכלכלי של הבית הלבן הרגיע את החששות, המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית
על רקע דבריו של היועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן, לפיהם "ישנה סבירות גבוהה" לקץ מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, המדדים המרכזיים סיימו את היום בעליות, חרף העובדה שבבוקר הם איבדו מערכם. הדולר ממשיך להתחזק אל מול השקל הישראלי

המניות הגדולות והמדדים החשובים סיימו את המסחר בבורסה בניו יורק במגמה חיובית על רקע דבריו של לארי קודלו, היועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן, שאמר מוקדם יותר היום כי "הרבה שיחות מתנהלות מול הממשלה הסינית", כמו כן ההערכה שלו על כך ש"ישנה סבירות גבוהה ששתי המדינות יגיעו להסכם חדש".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

כתוצאה מכך, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-108.49 נקודות וננעל על 24,748.73. מדד ה-S&P500 החל את היום בירידה, אך בסופו של דבר ננעל על 2,682.20 נקודות לאחר שעלה ב-0.3%. הנאסד"ק איבד 200 נקודות מערכו בבוקר, אך בדומה ל-S&P, גם הוא הצליח להתאושש וסיים את היום בעלייה מזערית של 0.012% וערכו נקבע על 7,082.70 נקודות.

נדמה שהמשקיעים בוול סטריט רק מחפשים את הבשורה החיובית הבאה, בדומה לזו של קודלו. רק השבוע אמר הנשיא טראמפ לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי "לא סביר" שארה"ב תדחה את החלת מכסי המגן החדשים, בגובה 25%, על כ-200 מיליארד דולר של מוצרים סינים. עוד רמז הנשיא כי הוא מעוניין להטיל מכס בגובה 10% על יבוא אייפונים ומחשבים ניידים מסין, דבר שגרם למנייתה של אפל לרדת ב-0.2%.

מנייתה של ג'נרל מוטורס ממשיכה לצנוח, והיום היא איבדה 2.5% מערכה לאחר שהנשיא טראמפ איים כי הממשל שוקל להפסיק את סבסודה של GM בעקבות סגירת מספר מפעלים בארה"ב. באופן כללי, קיים חשש כבד בקרב המשקיעים, בייחוד על רקע ההעלאה הצפויה של הריבית בחודש הבא. גם ביצועי המניות של "חמש הגדולות" (פייסבוק, אמזון, אפל, נטפליקס ואלפבית) רשמו ירידות בתקופה האחרונה, דבר שלא הרגיע את המשקיעים.

הדולר המשיך להתחזק אל מול השקל הישראלי ושער החליפין הגיע ל-3.74 שקלים בעבור כל דולר אמריקאי, הערך הגבוה ביותר שנמדד מאז פברואר 2017.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE