הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש בדק: האם דיאטה דלת-גלוטן בריאה עבור מי שלא סובלים מרגישות לגלוטן?
מחקר חדש מצא, כי דיאטה נטולת גלוטן גורמת לשינויים בסביבה החיידקית של המעיים. ההשפעה המשמעותית נובעת מהחלפת הגלוטן בסיבים תזונתיים ממזונות אחרים

מגמת הדיאטות נטולות הגלוטן הופכת לרווחת יותר ויותר, גם בקרב אנשים שלא סובלים מרגישות לגלוטן. צוות בינלאומי של חוקרים השווה את השפעת הדיאטות האמורות, על מנת לברר האם הן בריאות בהכרח.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





החוקרים מצאו, כי בעקבות צריכה של דיאטה דלת גלוטן ועשירה בסיבים, הסביבה החיידקית שבמעיים משתנה ויוצרת אי נוחות בדרכי העיכול, כגון נפיחות למשל. כמו כן, מצאו החוקרים כי הדיאטה קשורה לירידה מתונה במשקל.

במחקר השתתפו 60 מבוגרים במצב בריאותי תקין, שהשלימו דיאטה בת שבועיים, עם שני משתנים: דיאטה דלת גלוטן (עם שני גרם גלוטן ביום) ודיאטה עתירת גלוטן (עם 18 גרם גלוטן ביום). הדיאטות אוזנו עם מספר קלוריות, חומרים מזינים וסיבים תזונתיים. הכרב הסיבים שונה בהתאם לצריכת הגלוטן בכל אחת מהדיאטות.

הזמן שבין שתי הדיאטות עמד על שישה שבועות לפחות, במהלכם שבו המשתתפים לדיאטות הרגילות שלהם, שכללו בממוצע כ-12 גלוטן ביום. המחקר מצא, כי השפעות הדיאטה דלת הגלוטן על אנשים בריאים לא נבעו מצריכה מופחתת של גלוטן, אלא מצריכה מוגברת של סיבים תזונתיים. ההשפעה נבעה מהחלפת סיבי חיטה ושיפון בסיבים מירקות, אורז חום, תירס, שיבולת שועל וקינואה.



לדברי החוקרים, המחקר הצביע על כך, שבהשוואה לתזונה עתירת גלוטן, דיאטה דלת גלוטן ועשירה בסיבים גורמת לשינויים במבנה ובתפקוד המערכת החיידקים בדרכי העיכול. הדיאטה העשירה בסיבים מפחיתה את ייצור המימן וגוררת לנפיחות ולחוסר נוחות. בהמשך לכך, נרשמת ירידה צנועה במשקל.

למרות זאת, המחקר מצביע על כך שגם אנשים בריאים, שאינם סובלים מרגישות לגלוטן, מעדיפים דיאטה דלת גלוטן על מנת למנוע אי נוחות במערכת העיכול או עודף משקל. לדברי החוקרים, יש צורך בביצוע מחקרים ארוכי טווח נוספים, לפני שמגבשים עצה בריאותית לכלל הציבור. זאת, משום שהמחקר מצא כי הסיבים התזונתיים, ולא הגלוטן בלבד, היו גורם משמעותי שהשפיע על השינוי בסביבה החיידקית שבדרכי העיכול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE