הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגרדיאן: מנאפורט נפגש עם מייסד ויקיליקס כשהצטרף לקמפיין טראמפ
העיתון הבריטי מטיל פצצה על מנהל הקמפיין לשעבר, שרק שלשום התביעה במשפטו הודיעה כי היא דורשת לבטל את הסדר הטיעון עמו בטענה ששיקר לחוקריו. לפי הדיווח, השניים נפגשו לפני שההאקרים הרוסים החלו לפרוץ את המיילים של קמפיין קלינטון

חקירת קשרי קמפיין טראמפ עם רוסיה חזרה לכותרות בשני אירועים שעשויים להשפיע מאוד עליה: הסדר הטיעון של פול מנאפורט בוטל והתקשורת הבריטית מדווחת על קשרים שהיו בין מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ לבין מקים אתר וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא יורד מהכותרות. פול מנאפורט

אתמול (שלישי), יום לאחר שהתביעה האשימה את מנאפורט כי הוא שיקר לה שוב ושוב ונסוגה מהסדר הטיעון - לפיו מנהל הקמפיין ימסור את כל המידע שברשותו בתמורה למשפט רך יותר - דחה מנאפורט דיווח בגארדיאן הבריטי ולפיו הוא היה בקשר סודי עם אסאנג' במרץ 2016. באותו חודש הצטרף מנאפורט לקמפיין טראמפ וההאקרים הרוסים החלו במאמציהם לפרוץ למיילים של צוות הקמפיין של הילארי קלינטון.

הדיווח מחזיר את מנאפורט היישר אל זרקור החקירה, והוא מעלה כמה שאלות בנוגע לדברים שהוא יודע ולדברים שהוא מנסה להסתיר, לפחות על פי התביעה, בזמן שהחקירה בנוגע למעורבות הרוסית נמשכת.

בכל הזמן הזה, עורכי דינו של מנאפורט תדרכו את עורכי דינו של טראמפ בנוגע לדברים שאמר מנהל הקמפיין לחוקרים. התדרוך הלא שגרתי הזה עשוי לתת לנשיא תחמושת נגד התובע המיוחד רוברט מולר.

"הם חולקים איתי מידע בנוגע לנושאים שאנחנו שותפים בהם בתיק", אמר עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני. הוא הוסיף כי טראמפ, שלאחרונה הגביר את מתקפתו על מולר, זעם על היחס לו זוכה מנאפורט.

מנהל הקמפיין לשעבר, שיושב כיום במאסר, טוען כי הוא מעולם לא פגש את אסאנג', והוסיף כי הוא אמר למולר ולצוות החוקרים שלו את האמת במהלך מתן העדות. גם בוויקיליקנס טוענים כי אסאנג' ומנאפורט לא נפגשו מעולם.

עדיין לא ברור למה מתכוונת התביעה בטענתה כי מנאפורט שיקר, אך היא צפויה לפרסם הודעה בנושא.

 

עורכי הדין עדכנו רק בנושאים בהם מעורב הנשיא. רודי ג'וליאני

ביטול הסדר הטיעון עשוי להוות מכה קשה עבור מנאפורט, שהודה באשמה בספטמבר האחרון לאחר חודשים בהם טען כי הוא חף מפשע, והסכים לשיתוף הפעולה עם החוקרים בתמורה לעונש מאסר קל יותר.

התביעה הדגישה כי היא לא באה בטענות רק על רקע ההונאה לכאורה של מנאפורט, אלא גם בשל חוסר המידע שהיה יכול להיות בידיהם, ואולי אף היה שופך אור על אותה פגישה מפורסמת במגדלי טראמפ, במהלכה ייתכן ובנו הבכור של הנשיא קיבל "לכלוך" על קלינטון מעורך דין המקושר לקרמלין.

מנאפורט הורשע בחודש אוגוסט בשמונה אישומים מתוך 18 הסעיפים בהם הואשם. חמישה מהם על הונאת מס, שניים על הונאת בנק וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה. במידה ובית המשפט יסכים לביטול הסדר הטיעון, מנאפורט עשוי למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך עשרות שנים.

התביעה תאלץ כעת להחליט אם להגיש מחדש כתב אישום נגד מנהל הקמפיין לשעבר, או להסתפק בהרשעה מצומצמת בשמונת הסעיפים בלבד. במקביל להליך המשפטי שהתנהל נגדו בווירג'יניה, מנאפורט צפוי לעמוד לדין על סעיפים עברות נוספים בוושינגטון.

בתחילה, כתב האישום נגד מנהל הקמפיין כלל 32 סעיפי עברות שעסקו בהלבנת כספים, העלמת מס, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר נגד המדינה, אי הצהרה על חשבונות כספיים בבנקים זרים, אי הירשמות כסוכן זר - למרות שעבד בעבר עבור מנהיג אוקראינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE