הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבקר העירייה סקוט סטרינגר מעריך כי מערכת החינוך העירונית בזבזה 20 מיליון דולר בהוצאות נסיעה
דו"ח מטלטל של המבקר חושף: בכירי מערכת החינוך לא עושים כל מאמץ לחסוך בהוצאות ואף מוציאים למעלה מהדרוש - בעוד המורים בעיר נאלצים לעסוק בגיוס כספים לכיסאות ושולחנות בכיתה

מבקר העיר ניו יורק פירסם היום (רביעי) דו"ח חמור מאין כמוהו של הוצאות נסיעות שחרגו מכל פרופורציה במשרד החינוך של העיר ניו יורק. על פי הדו"ח של המבקר סקוט סטרינגר, מערכת החינוך העירונית בזבזה למעלה מ-20 מיליון דולר בהוצאות נסיעה מיותרות, כולל תשלומים לאירוח בבתי מלון עבור פגישות שיכלו באותה מידה להיערך בשטח בית הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היום, ילדים, נפתור תרגיל על הלוח: איפה הכסף?? (צילום: Shutterstock.com)

 

סקירתו של סטרינגר את הוואוצ'רים של הוצאות הנסיעה שמילאו עובדי משרד החינוך מגלה כי ב-93% מן המקרים לא שמרו העובדים על הנהלים, דבר שעלה למשלמי המסים מיליונים בהוצאות חסרות כל הצדקה. בין הבעיות שמצע סטרינגר בסקירה של מדגם מייצג בן כמיליון דולר בהוצאות נסיעה תחת ממשלו של ראש העירייה ביל דה בלאסיו:

- 14,023 דולר בתשלומים מיותרים בעליל, כולל 11,913 דולר לשהייה במלון מאריוט ניו יורק המפואר סמוך לגשר ברוקלין.
- 233,167 דולר עבור פגישות במלונות ובאתרים אחרים, מבלי שנעשה כל מאמץ (כנדרש על פי תקנות המשרד) למצוא חלל בחינם או בזול במבנים השייכים לבתי הספר העירוניים. סכום זה כולל 12,882 דולר לנופש קבוצתי במלון טאריטאון האוס אסטייט שעל גדות ההדסון.
- 269,684 דולר ברכישות ללא מכרז בכתב, כולל חשבון קייטרינג ב-17,847 דולר.
- 14,956 דולר ברכישות בכרטיס אשראי משרדי ללא תיעוד, כולל 2,821 דולר בחיובים באתר הנופש היוקרתי גיילורד אופרי ריזורט בנאשוויל שבטנסי.

 

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז דולרים שאמורים ללכת לילדים ולכיתות שלנו". סקוט סטרינגר, מבקר העירייה (צילום: דייויד וקסלר, ניו יורק דיילי ניוז)

 

סטרינגר קובע בדו"ח שלו כי חובה על מערכת החינוך של העיר, שתקציבה 32 מיליארד דולר, להפעיל בקרה הדוקה יותר על הוצאות הנסיעה של אנשי המשרד. "כשזה מגיע לבתי הספר שלנו, כל דולר חשוב. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז דולרים שאמורים ללכת לילדים ולכיתות שלנו", כתב. "כישלון משרד החינוך לקיים את מדיניותו-שלו ולעקוב מקרוב אחר ההוצאות מעיד על זלזול במשלמי המסים ובסופו של דבר בא על חשבון התלמידים שלנו", הוסיף.

הבדיקה של סטרינגר העלתה גם כי מחזיקת תיק החינוך (Chancellor) לשעבר, כרמן פרינה, עלתה למשלמי המסים רבבות דולרים בתקרית בודדת, כשביטלה טיול לקובה ששולם מראש, עבור 16 תלמידים ושישה אנשים צוות. לאחר ביטול הטיול איבדה העיר את התשלום מראש, בסך 60,442 דולר - ולאחר מכן אישרה הנהלת בית הספר 97 אלף דולר נוספים עבור טיול חלופי לברזיל בהשתתפות רוב אותה קבוצה. פרינה לא הגיבה לפניות העיתון ניו יורק דיילי ניוז בנושא, אולם ממשרד החינוך נמסר כי הטיול לקובה בוטל בשל "אי-שקט פוליטי" באי.

 

טאריטאון האוס אסטייט. נראה מקום מקסים. לא מצאו מקום טיפה יותר צנוע לנופש הקבוצתי? (צילום: Agoda)

 

על מנת לקבל החזר הוצאות נסיעה, אמורים אנשי משרד החינוך - כמו שאר אנשי העירייה - לעמוד בסדרת דרישות המיועדת למנוע בזבוז והונאה. בין הכללים, אישור מראש להוצאות נסיעה והצגת קבלות או ראיות אחרות כדי להוכיח שהכסף עבורו נדרש ההחזר אכן הוצא כיאות. הכללים גם מחייבים את אנשי מערכת החינוך לחפש מקומות לפגישות ואירועים בתוך מערכת החינוך העצומה של העיר, המונה 1,800 בתי ספר, לפני שמוציאים כסף על חלל חיצוני.

אולם על פי הדו"ח של סטרינגר, אנשי משרד החינוך התעלמו מן הנהלים הללו בתשעה מתוך עשרה מקרים. לאחר שסטרינגר פנה למשרד החינוך בנוגע להוצאות המיותרות, פתחו בכירי המשרד במאמצעים להשיב לקופת העירייה את התשלומים העודפים. כרגע יש 4,871 מאמצי גיוס-כספים עבור בתי הספר העירוניים באתר הצדקה DonorsChoose - ו-980 אלף הדולרים המבוזבזים שנחשפו במדגם של סטרינגר יכלו לממן עשרות מן המטרות הללו.

 

עמדה בראש מערכת שבזבזה ללא הכרה. כרמן פרינה (צילום: AP)

 

מורים ופעילי חינוך הגיבו בכעס ובסלידה לחשיפה, לאור העובדה שחגיגת ההוצאות הזו מתרחשת על חשבון מערכת חינוך שנזקקת כעניין של שגרה לגיוסי כספים מקוונים ואף להוצאת כספים מכיסם של המורים כדי לממן ציוד לימודים בסיסי כמו ספרים, כיסאות ושולחנות.

"מורים נאלצים להתחנן לכסף, ופקידוני החינוך האלה שוהים במאריוט. שיתביישו", אמר לדיילי ניוז ארתור גולדסטין, מורה בתיכון פרנסיס לואיס ונציג באיגוד המורים. "אין להם כסף להקטין כיתות, אבל יש להם כסף לשלם בלי צורך למלונות", הוסיף. "איפה סדר העדיפויות שלהם?"

דובר משרד החינוך, דאג כהן, אמר כי "אנו מחזקים את הליכי דיווח ההוצאות שלנו, כולל הכשרה לאנשי הצוות, ומיישמים או מחזקים את ההמלצות בדו"ח המבקר בנוסף לבחינת צעדים נוספים בהם נוכל לנקוט כדי לחזק עוד את המערכת שלנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE