הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות אירועי הגבול: קליפורניה שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים נגד הממשל הפדרלי
התובע הכללי של מדינת הזהב, חאבייר בקררה, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בבירה סקרמנטו שוקלים לפנות לביהמ"ש בעקבות השימוש בגז מדמיע נגד שיירת המהגרים. גם במהלך פרשת ה-"Dreamers" פעל כנגד הרצונות של בכירי וושינגטון ד.ס.. "אנחנו בוחנים את מה שקורה באזור"

קליפורניה בוחנת האם לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הממשלה הפדרלית, וזאת בעקבות השימוש באמצעים לפיזור הפגנות כמו גז מדמיע כנגד שיירת המהגרים, כך חשף היום חאבייר בקררה, התובע הכללי של מדינת הזהב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המהומות בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: רויטרס)

 

"פנו אלינו מספר גורמים שהביעו דאגה ממה שהתרחש בגבול הדרומי, ואנחנו בוחנים את מה שקורה באזור", אמר בקררה, בנם של מהגרים ממקסיקו. אם בסופו של דבר תפנה קליפורניה אל המערכת המשפטית, היא תצטרף לקריאות ההולכות וגוברות בקרב אמריקאים רבים שאינם מרוצים ממדיניות ההגירה הנוקשה של ממשלת טראמפ. כזכור, הירי של גז מדמיע לעבר השיירה מצטרפת גם למדיניות הפרדת הילדים מהוריהם, שגם היא זכתה לביקורת ציבורית קשה. 

חשוב להבהיר כי בתי המשפט במדינת הזהב יוכלו לטפל אך ורק באירועים שהתרחשו בגבולותיה של קליפורניה, וזאת מכיוון שהגבול כולו שייך לממשל הפדרלי. בקררה טוען כי אם תושב קליפורניה הושפע מן האירועים, למשל סגירת מעבר הגבול כפי שקרה השבוע, אז תהיה הצדקה לפנות אל בתי המשפט. לבקררה, דמוקרט ולשעבר חבר קונגרס, יש עבר עשיר בנושא ההגירה. בתור חבר קונגרס הוא כתב את הניסוח של חוקי הגירה רבים, גם כאלה שלא אושרו בסופו של דבר.

 

מעבר הגבול בסן יסידרו, שנסגר לתנועה במשך שעות רבות (צילום: ויקיקומונס)

 

בשנה שעברה, מתוקף היותו התובע הכללי של קליפורניה, בחר בקררה להיאבק בשלילת הזכויות החוקיות של מהגרים בתוכנית "Dreamers", חרף הרצון של הממשל הפדרלי לעשות זאת. כזכור, ביום ראשון האחרון אנשי משמר הגבול ירו גז מדמיע לעבר מבקשי מקלט והגירה שהתקרבו לגבול מצידו המקסיקני. "רצנו, אבל כשאתה רץ העשן חונק אותך", סיפרה אנה זוניגה, בת 23, שניסתה לחצות את הגבול עם בתה בת ה-3. 

יממה לאחר מכן הגיב לאירוע הנשיא טראמפ כאשר אמר כי "מקסיקו צריכה לשלוח את המהגרים מנופפי הדגלים, שרבים מהם פושעים בדם קר, אל ארצות מוצאם. שתעשה את זה במטוס, שתעשה את זה באוטובוס, שתעשה את זה איך שהיא רוצה, אבל הם לא נכנסים לארצות הברית", כלשון הציוץ הנשיאותי.

 

חאבייר בקררה, התובע הכללי של קליפורניה (צילום: רויטרס)

 

בעקבות האירועים, מעבר הגבול בסן יסידרו, המעבר העמוס ביותר בארה"ב, נסגר למשך שעות רבות. זמן קצר לאחר מכן צייץ הנשיא ואיים כי יסגור את המעבר "לצמיתות" אם לא יימצא פתרון, לדבריו. 

בקררה החליט לפעול עכשיו, ככל הנראה על רקע הניצחון הסוחף שלו בבחירות האמצע שהתקיימו, בה נבחר בפעם הראשונה עם 63.3%, או 7,236,759 קולות. הוא נכנס לתפקיד בינואר 2017 לאחר שקמאלה האריס, שכיהנה כתובעת הכללית ונבחרה לייצג את המדינה בסנאט, הגישה את התפטרותה לקראת הכניסה שלה לתפקיד החדש. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE