הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ נגד המשנה לתובע הכללי רוד רוזנשטיין: "לא היה צריך למנות את החוקר המיוחד"
הנשיא שיתף בטוויטר ציור של גורמים בכירים ושל דמויות דמוקרטיות בכירות מאחורי הסורגים. טוען שהחקירה עלתה עד כה 40 מיליון דולר. "האם אי פעם ראיתם חקירה שמחפשת את העבירה?", תהה

הנשיא דונלד טראמפ ממשיך היום (חמישי) להשתלח בצוות החקירה המיוחד של רוברט מולר, ובמי שמינה אותו. "מתי ציד המכשפות הזה, בסגנון ג'וזף מקרת'י, שהרס את חייהם של המון חפים מפשע, יסתיים?" תהה היום הנשיא בטוויטר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמונה ששיתף טראמפ, אתמול. מתוך טוויטר

בסדרת ציוצים שפרסם היום, תהה הנשיא "האם אי פעם ראיתם חקירה שמחפשת את העבירה?", והוסיף כי החקירה, שלדבריו עלתה כבר יותר מארבעים מיליון דולר, הוכיחה שלא הייתה מעורבות עם הרוסים לפני הבחירות. "מגוחך מאוד!" כתב הנשיא.

אתמול פרסם הנשיא בטוויטר תמונה של אישים רבים מאחורי הסורגים, ובהם גם המשנה לתובע הכללי רוד רוזנשטיין. כאשר נשאל על ידי עיתונאי הניו יורק פוסט מדוע על רוזנשטיין להיות בכלא, ענה הנשיא: "הוא לא היה צריך לבחור את החוקר המיוחד (רוברט מולר)".

בתמונה, אותה שיתף טראמפ מעמוד אחר, נכתב: "עכשיו, כשוכח שהמעורבות הרוסית היא שקר, מתי יתחיל המשפט על בגידה?". לצד רוזנשטיין, נראים בתמונה הנשיאים לשעבר קלינטון ואובמה, הילארי קלינטון, ג'יימס קומי, החוקר המיוחד מולר, ואישים נוספים כגון הומה אבדין, מקורבת להילארי.

רוזנשטיין מינה את מולר לתפקיד במאי אשתקד, לאחר ששר המשפטים דאז ג'ף סשנס הוציא עצמו מחקירת הפרשה. טראמפ מבקר הרבה את החקירה שמולר עומד בראשה, וכינה אותה "ציד מכשפות" לא פעם ולא פעמיים. הוא גם פיטר את סשנס מתפקידו כמה חודשים לאחר מכן.

 

הגביר את המתקפות. הנשיא דונלד טראמפ

בראיון לפוסט סירב הנשיא לענות על השאלה האם הוא מתכנן לפטר את רוזנשטיין, אך הביע שמחה גדולה על כך שהוא פיטר את ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי. "תודה לאל שפיטרתי את קומי", אמר טראמפ, "בגלל שאם לא הייתי מפטר אותו, לא היינו יודעים על אנדרו מקייב, ולא היינו יודעים על פיטר סטרוק והמאהבת שלו ליסה פייג'.

מקייב היה סגן ראש ה-FBI. סטרוק ופייג' עבדו שניהם עבור הבולשת גם כן. טראמפ האשים כי השלושה פעלו נגדו, וכעת שלושתם לא בתפקידם.

טראמפ מגביר את המתקפות שלו על החקירה נגד הקשרים של הקמפיין שלו עם הרוסים לפני הבחירות, כשברקע ביטול עסקת הטיעון עם מי שהיה מנהל הקמפיין שלו, פול מנאפורט, בטענה כי הוא שיקר לחוקריו.

ביטול הסדר הטיעון עשוי להוות מכה קשה עבור מנאפורט, שהודה באשמה בספטמבר האחרון לאחר חודשים בהם טען כי הוא חף מפשע, והסכים לשיתוף הפעולה עם החוקרים בתמורה לעונש מאסר קל יותר.

התביעה הדגישה כי היא לא באה בטענות רק על רקע ההונאה לכאורה של מנאפורט, אלא גם בשל חוסר המידע שהיה יכול להיות בידיהם, ואולי אף היה שופך אור על אותה פגישה מפורסמת במגדלי טראמפ, במהלכה ייתכן ובנו הבכור של הנשיא קיבל "לכלוך" על קלינטון מעורך דין המקושר לקרמלין.

מנאפורט הורשע בחודש אוגוסט בשמונה אישומים מתוך 18 הסעיפים בהם הואשם. חמישה מהם על הונאת מס, שניים על הונאת בנק וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה. במידה ובית המשפט יסכים לביטול הסדר הטיעון, מנאפורט עשוי למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח למשך עשרות שנים.

 

"לא היה צריך למנות את החוקר המיוחד". רוד רוזנשטיין

התביעה תאלץ כעת להחליט אם להגיש מחדש כתב אישום נגד מנהל הקמפיין לשעבר, או להסתפק בהרשעה מצומצמת בשמונת הסעיפים בלבד. במקביל להליך המשפטי שהתנהל נגדו בווירג'יניה, מנאפורט צפוי לעמוד לדין על סעיפים עברות נוספים בוושינגטון.

בתחילה, כתב האישום נגד מנהל הקמפיין כלל 32 סעיפי עברות שעסקו בהלבנת כספים, העלמת מס, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר נגד המדינה, אי הצהרה על חשבונות כספיים בבנקים זרים, אי הירשמות כסוכן זר - למרות שעבד בעבר עבור מנהיג אוקראינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE