הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יזכה גם כן לחנינה? מייקל כהן חתם על עסקת טיעון
עורך הדין הפרטי של דונלד טראמפ הודה כי שיקר לקונגרס בעדותו בנוגע לעסקת נדל"ן שקידם במוסקבה במהלך הקמפיין לנשיאות, שלושה חודשים לאחר הודאתו בעבירות מס. זו התפתחות משמעותית בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר. טראמפ: "הוא משקר"

עורך הדין הפרטי של דונלד טראמפ ואחד הנחקרים המרכזיים בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, מייקל כהן, הודיע הבוקר (חמישי) לבית המשפט כי חתם על עסקת טיעון. כהן יודה באשמה בגין מתן עדות שקר לקונגרס בנוגע למעורבותו בניסיון להקים מגדל טראמפ במוסקבה במהלך הקמפיין. עסקת הנדל"ן הזו היא אחד האירועים הבולטים בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר והודאתו של מולר כי שיקר בנוגע אליה היא התפתחות משמעותית בחקירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייקל כהן מחוץ לבית המשפט המחוזי בדרום מנהטן (צילום: רויטרס) 

כהן הופיע הבוקר בבית משפט בניו יורק מתחת לרדאר התקשורת מאחר שהדיון בעניינו הוצג ביומן בית המשפט כ "אלמוני". במסגרת העסקה כהן צפוי להמשיך את שיתוף הפעולה שלו עם חקירת מולר ולקבל עונש קל יותר עבור מתן עדות השקר שלו. עם זאת, לא נמסרו היום הפרטים המלאים שלגביהם שיקר כהן ומהי האמת בסוגיות אלה.

זו הפעם הראשונה שבה כהן מואשם ומורשע במסגרת חקירת מולר, אולם זו אינה ההרשעה הראשונה שלו. רק לפני שלושה חודשים הודה כהן, גם כן בעסקת טיעון, בעבירות מס והפרת חוקי בנקאות מול בית משפט פדרלי במנהטן. במסגרת עסקת הטיעון ההיא הודה כהן כי שילם 130 אלף דולר כ "דמי שתיקה" לכוכבת סרטי המבוגרים סטפני קליפורד, שהתפרסמה כסטורמי דניאלס, וכי עשה זאת בהוראת טראמפ. כהן פעל כעורך הדין האישי של טראמפ ומשפחתו במשך שנים, עוד לפני כניסתו לפוליטיקה.

במסיבת עיתונאים שערך כשעה לאחר פרסום דבר העסקה עם כהן, איש סודו ואמונו עד לא מזמן, אמר טראמפ כי כהן משקל כדי לקבל עונש מופחת. לדבריו, "הוא איש חלש ולא מאוד חכם. מייקל כהן משקר, פשוט משקר כדי לקבל עונש קל יותר. טראמפ הוסיף כי לא היה היה שום דבר פסול בכך שחברת הנדל"ן שלו בחנה את הקמת המגדל במוסקבה ב-2016, וממילא העסקה לא הבשילה לכדי מימוש. אולם גם אם הייתה מצליחה, לטענת טראמפ "מותר לי לעשות מה שאני רוצה בזמן הקמפיין".

 

קיבלה 130 אלף דולר דמי שתיקה. סטפני קליפורד שהתפרסמה כסטורמי דניאלס (צילום מתוך ראיון ל "60 דקות")

גזר הדין של כהן בפרשת עבירות המס יינתן בעוד שבועיים. במסגרת עסקת הטיעון ההיא לא התחייב כהן לשתף פעולה עם חקירת מולר, אולם הוא קיים מאז מספר ישיבות עם צוות החוקר המיוחד. על פי ההסכם שהוגש היום, השופט וויליאם פולי שיחליט על העונש של כן בפרשת המס הוא זה שגם יקבע את עונשו בפרשת מתן עדות השקר.

עסקת הטיעון של כהן מהיום היא חוליה נוספת בטבעת המתהדקת סביב טראמפ במסגרת חקירת התובע המיוחד לעניין המעורות הרוסית. רק אתמול פורסם כי עסקת הטיעון עם היועץ ומנהל הקמפיין לשעבר פול מנאפורט בוטלה לאחר שהתגלה כי מנאפורט העביר לעורכי הדין של טראמפ מידע על החקירה המתנהלת. טראמפ, בתגובה, הודיע כי אפשרות מתן החנינה למנאפורט "מונחת על השולחן". לא ברור מה יעלה בגורל המידע שמנאפורט כבר מסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE