הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סכסוך עבודה במקסיקו הוביל למחסור עצום באבוקדו ברחבי ארה"ב
רשתות מזון ומסעדות רבות מלינות על מחסור עצום בפרי, והסיבה נעוצה בשביתה שהתקיימה בחודש שעבר בקרב מגדלי האבוקדו במקסיקו. חברת הפצה אמריקאית סימנה את המועד בו לדעתה יסתיים המחסור

אם אתם מתקשים למצוא אבוקדו בסופרמרקטים או צ'יפוטלה במסעדות, אתם ממש לא לבד. על רקע שביתה של מגדלי הפרי במקסיקו שגרמה לירידה ביבוא של האבוקדו, הביקוש בצד האמריקאי של הגבול רק הולך וגדל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גידולי אבוקדו במקסיקו (צילום: AFP)

 

השביתה המדוברת החלה בשלהי חודש אוקטובר האחרון והגיעה כתוצאה של המשך הסכסוך בין המגדלים לבין החברות שמפיצות את הפרי. במהלך השביתה, שארכה 16 ימים, נרשמה ירידה ענקית בכמות משלוחי האבוקדו. כך למשל, בשבוע שהחל ב-28 באוקטובר נשלחו 40 מיליון פאונד של הפרי, ואילו שבועיים לאחר מכן הנתון עמד על 4.8 מיליון בלבד.

ב-14 בנובמבר הגיעו שני הצדדים לסיכום עם סיום השביתה, אך יידרש זמן רב עד שהאספקה תשוב להיות כפי שהייתה לפני השביתה. חברת Coastal Sunbelt Produce, המתמחה בהפצת פירות, ירקות ומוצרי חלב בחוף המזרחי, אמרה בראשית השבוע כי היא "מצפה ללפחות שלושה שבועות נוספים של מחסור עצום".

78% מכלל האבוקדו שמיובאים לארה"ב מגיעים ממקסיקו, כך שהמחסור פוגע באופן עצום בתעשיית המזון כולה. רשת המסעדות "צ'יפוטלה" נאלצה להתנצל בפני הלקוחות שפנו אליה ברשתות החברתיות לאחר שבסניפים רבים לא ניתן היה למצוא צ'יפוטלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE