הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עשוי להיות הונאה": המתאגרף פלויד מייוות'ר והמפיק המוזיקלי די.ג'יי חאלד הושאמו בקידום מטבעות קריפטו
מדובר בפעם הראשונה שבה מואשמים אנשים פרטיים שמקדמים את המטבעות. השניים שילמו לרשויות את הכספים שהם קיבלו ועוד קנסות עם ריביות

המפיק המוזיקלי המפורסם די.ג'יי חאלד, והמתאגרף פלויד מייוות'ר ג'וניור הואשמו אתמול (חמישי) בקידום השקעות במטבע קריפטו, בלי שהם חשפו כי הם קיבלו תשלום עבור זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קיבל 300 אלף דולר משלושה יצרני מטבעות קריפטו. פלויד מייוות'ר

הוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC) הודיעה בעבר כי מכירת מטבעות קריפטו בהשקה ראשונית עשויה להיחשב כביטחונות פיננסיות, ויש לעשות זאת על פי החוק הפדרלי.

השניים, חאלד ומייוות'ר הגיעו להסדר עם הוועדה, והסכימו שלא יקדמו ביטחונות פיננסיים, גם כאלה דיגיטליים, במשך שנתיים ושלוש שנים, בהתאמה. הם גם הסכימו לשלם את הסכומים שהם קיבלו, בתוספת קנסות עם ריביות.

מייוות'ר לא הצהיר כי הוא קיבל 300 אלף דולר משלושה יצרני מטבעות קריפטו, מתוכם מאה אלף מחברת סנטרה טק. חאלד לא הצהיר על קבלת 50 אלף דולר מאותה חברה.

סנטרה הואשמה בנפרד על ידי הוועדה בכך שהשקת המטבע שלה מהווה תרמית. החברה לא הגיבה לדברים.

מייוות'ר וחאלד קידמו את השקת המטבע ברשתות החברתיות שלהם. חאלד כינה את המטבע "שובר שוק", בעוד מייוות'ר עודד את העוקבים שלו לרכוש את המטבע, והודיע שהוא גם בעניין.

מייוות'ר התייחס גם למטבע קריפטו אחר, ואמר כי הוא הולך להרוויח הרבה כסף בזכותו. "אתם יכולים לקרוא לי פלויד קריפטו מייוות'ר מהיום והלאה", צייץ המתאגרף המפוסם בטוויטר.

הוועדה לניירות ערך ולבורסות, שהודיעה בפירוש כי השקת מטבעות וירטואלים עשוייה להיות תרמית, קוראת למשקיעים העתידיים בשוק הקריפטו להימנע מהשקות של מטבעות קריפטו שמקודמים על ידי סלבריטאים.
"בלי שום דיווח על התשלום שהם קיבלו, הקידום של מייוות'ר וחאלד עשוי להיראות לא מוטה, ולא כקידום ממומן".

 

השניים שילמו את הכספים שקיבלו, פלוס קנסות. די.ג'יי חאלד

"אושיות רשת הופכים למקדמי מכירות בתשלום, ולא למומחי השקעות, וההצעות שהם מקדמים, בין אם מדובר בבלוקצ'יין או בכלכלה מסורתית יותר, עשוי להיות הונאה", אמר סטיבן פייקין, בכיר בוועדה.

מדובר בפעם הראשונה שבה הוועדה מגישה כתב אישום נגד יחידים המקדמים מטבעות קריפטו, והחקירה עדיין נמשכת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE