הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר מועצת עיריית לוס אנג'לס הפעיל את עוזריו בשירות רעייתו
חוזה הויזאר שהואשם בעבר בהטרדה מינית דרש מעוזריו המועסקים בכספי ציבור לעבוד בגיוס תרומות לבית הספר שהעסיק את רעייתו כמגייסת תרומות בתשלום. במהלך עבודתה עבור בית הספר זרמו אליו תרומות מגורמים שנהנו מהחלטות הוזיאר במועצה. ה-FBI ורשויות המס חוקרות

חבר מועצת עיריית לוס אנג'לס שידל חברות שעובדות עם העיריה לתרום לבית ספר פרטי שמעסיק את רעייתו כמגייסת תרומות, כך עולה מתחקיר של הלוס אנג'לס טיימס שפורסם היום (שישי). חבר המועצה, חוזה הויזאר, אף גייס את עוזריו המועסקים מכספי ציבור כדי שיתרמו למאמץ. הויזאר אף שלח לעוזריו ב-2013 רשימה של לוביסטים, ספקים של העיריה וגורמים נוספים כדי לפנות אליהם והציג שניים מאנשי צוותו כעובדים עבור גיוס התרומות לבית הספר. שני תורמים שרואיינו על ידי הטיימס סיפרו שהם התבקשו לעשות זאת על ידי עוזריו של הוזיאר. הפעילות הוגדרה כחלק מעבודת אנשי הצוות ואחד מהם אף הגיש תביעה בנושא. הויזאר הואשם בעבר על ידיחברת צוותו בהטרדה מינית אולם ההאשמה לא התפתחה לכדי הליך משפטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהטרדה מינית לדרישה לעבוד עבור בית ספר פרטי. חוזה הויזאר (צילום: חדשות ABC)

הויזאר מכהן כחבר מועצת העיר מאז 2005, לאחר שנבחר שוב ושוב ב-2007, 2011 ו-2015 – אז זכה בקדנציה מורחבת הודות לתיקוני חקיקה. על פי המסמכים שהגיעו לידי הטיימס, הוא פעל והפעיל את אנשיו במסגרת אירוע גיוס הכספים השנתי לתיכון לבנים בלבד "בישופ מורה סאלסיאן" בבויל הייטס, בו למד בעצמו וסיים ב-1986. הויזאר נשאר קרוב לבית ספרו וב-2015 אף ערך בו את מסיבת הנצחון שלו בבחירות. מוקדם יותר השנה הוא נאם באחד מטקסי הסיום של בית הספר וציין אותו כמקום שהחזיר אותו לתלם כשהסתבך בצרות כתלמיד חטיבת ביניים.

מומחים משפטיים ציינו כי אם הפרשה תגיע לכדי חקירה, היא תתמקד בשאלה האם מעשיו של הויזאר שכללו ניצול עובדי ציבור למשימות פרטיות שרעייתו הועסקה בתשלום כדי לבצע, היו הפרה של החוקים האוסרים על שימוש במשאבי ציבור לטובת עשיית רווח פרטי. חוקי קליפורניה דורשים שנבחרי ציבור ידווחו על כל תרומה שגויסה בהיקף של למעלה מ-5000 דולר. הויזאר דיווח ב-2013 כי הבטיח כמה תרומות בהיקף זה, אך לא הגיש דיווחים שמתייחסים לבקשות לתרומות לבית הספר.

 

התרומות זרמו בתקופתה של רייצ'ל הויזאר. תיכון סאלסיאן (צילום: Kluger Architects)

רייצ'ל הויזאר שסיימה לאחרונה את הקמפיין בניסיון להחליף את בעלה במועצת העיריה, עבדה כמגייסת תרומות עבור תיכון סאלסיאן בין יולי 2012 וינואר 2016. בארכידיוקסיה סירבו לחשוף את שכרה אך ציינו שהיא לא הרוויחה עמלות או בונוסים מכספי הגיוס שלה. לפי מסמכים שהגיש חבר המועצה, שכרה נע בין 10,001 ל-100,000 דולר בשנה. על פי הטיימס, במהלך תקופתה שם בית הספר נהנה מתרומות רחבות שזרמו אליו מיזמי נדל"ן, חברות שילוט ופרסום, מהנדסים וגופים נוספים שנהנו מהחלטות שונות שקיבל בעלה במסגרת תפקידו.

 

ספקים שתרמו לבית הספר נהנו מהחלטות שהקבלו במועצה. חוזה הויזאר ורעייתו (צילום מתוך טוויטר)

 

הויזאר לא עצור ולא מואשם כרגע בשום עבירה. סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) ערכו חיפוש בביתו ובמשרדו לפני שלושה שבועות ובחנו שורה של חומרים, כולל קופסה שתויגה "גיוס תרומות". דוברת מטעם ה-FBI סירבה לפרט מה הסוכנות חוקרת אך גורם אחר בסוכנות ציין כי גם רשויות המס מעורבות בחקירה. הארכידיוקסיה של לוס אנג'לס שמפקחת על בית הספר סירבה להתייחס לנושא בטענה שמדובר בחקירה פעילה והיא משתפת פעולה עם רשויות האכיפה. הויזאר ורעייתו רייצ'ל סירבו להגיב לשאלות הטיימס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE