הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת ישראל ממליצה להעמיד לדין את נתניהו ורעייתו בפרשת תיק 4000
החוקרים מאמינים שנתניהו פעל למען מנהל בזק לשעבר, כדי לקבל סיקור חיובי באתר החדשות וואלה עבורו ועבור שרה. המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את מנהל בזק לשעבר, שאול אלוביץ' ואת אשתו, איריס

משטרת ישראל המליצה היום (ראשון) להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על עבירות של שוחד במסגרת תיק 4000, הידוע יותר כפרשת בזק. המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, את הבעלים לשעבר של בזק ושל אתר החדשות וואלה, שאול אלוביץ' ואת אשתו איריס. המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את מנכ"לית בזק לשעבר, סטלה הנדלר, ובכירים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לא היה כלום כי אין כלום". ראש הממשלה בנימין נתניהו

המלצות המשטרה באות לא יותר מיממה לפני סיום כהונתו של המפכ"ל רב ניצב רוני אלשייך, וכעשרה חודשים לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בחשד לעבירות שוחד בתיקים 1000 ו-2000.

על פי המשטרה, נתניהו לקח שוחד ופעל בניגוד עניינים תוך שהוא מתערב בהחלטות שלטוניות המסייעות לאלוביץ' ולבזק. בתוך כך, המשטרה טוענת כי נתניהו התערב בתכני אתר החדשות, כך שהוא ורעייתו יסוקרו באופן חיובי.

הפרשה החלה בחקירה של הרשות לניירות ערך בנוגע לבזק. במהלך החקירה נמצאו ראיות שהצביעו על החשד כי מי שהיה אז מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, התערב באופן פסול בענייני בזק ואלוביץ'. פילבר חתם על הסכם עד מדינה עם החקירה.

מהחקירה עלה עוד כי פילבר הסתיר את פעילותו האסורה מהגורמים המשפטיים והמקצועיים במשרדי האוצר, התקשורת והמשפטים.

בשלב הזה העבירה הרשות לניירות ערך את תיק החקירה לפרקליטות המדינה. במסגרת השלמת חקירה אותרו ממצאים נוספים, שהובילו להרחבת החקירה על ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ואף לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה עצמו. עם התפתחות הפרשה, החוקרים החתימו גם את ניר חפץ, מי שהיה יועצם של בני הזוג נתניהו, על הסכם עד מדינה.

 

המשטרה ממליצה להעמיד גם אותה לדין. אשת ראש הממשלה שרה נתניהו

במהלך החקירה עלה חשד להתנהלות אסורה בין אלוביץ' לנתניהו כדי שהסיקור התקשורתי יהיה מוטה לטובת נתניהו, והרגולציה תהיה מוטה לטובת בזק. מחקירת המשטרה עלה כי נתניהו פעל לקידום ענייניו של אלוביץ', בין השאר בקידום מיזוג בזק וחברת שידורי הלווין Yes.

על פי המשטרה, אחד העדים המרכזיים בפרשה הוא לא אחר מאשר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ששימש באותם ימים כשר התקשורת, והתנגד למיזוג בין החברות. במשטרה טוענים עוד כי בין השנים 2012-2017, התערבו ראש הממשלה ומקורביו בתכנים שפורסמו באתר וואלה, ולעתים אף באופן יום יומי ובצורה בוטה. בנוסף, אנשי ראש הממשלה ניסו להשפיע על מינויים של עורכים וכתבים.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על המלצות הממשלה, ואמר כי הן "לא מפתיעות איש". לדבריו "המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות. להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה זה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה - שלא היה כלום כי אין כלום".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE