הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פריצת דרך אמתית: חוקרים חושפים מועמד חדש ומבטיח לחיסון נגד איידס
החיסון, המבוסס על חלבוני המעטפת של נגיף האיידס / HIV, הציג תוצאות חסרות תקדים כשנבדק על עכברים ועל ארנבונים. כעת הוא נבדק גם על קופים

עתידה של היכולת למניעת איידס / HIV נראה מבטיח, הודות למועמד להפוך לחיסון החדש. לאחר שהצליחו להתגבר על מכשולים טכניים, עליהם לא הצליחו להתגבר במסגרת מאמצי הפיתוח המחקרי הקודם, החוקרים הצליחו להציג הוכחות לתגובת נגד חזקה לאיידס / HIV, של החיסון שבפיתוח כשהוא נוסה על בעלי חיים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





החיסון מבוסס על חלבון המעטפת של ה-HIV. המולקולה המרכיבה את המעטפת ידועה לשמצה ביכולתה לשנות צורה. בהמשך לכך, היא מקשה על ייצור חיסון יעיל נגד HIV. עם זאת, מדענים מצאו שיטה פשוטה ואלגנטית לייצוב חלבוני המעטפת, בצורה הרצויה ובאופן שיהיה רלוונטי לזנים מגוונים של HIV.

לדברי החוקרים, הגישה החדשה הזו מהווה פתרון כללי לבעיות ארוכות הטווח שבפיתוח ותכנון חיסונים נגד HIV. הרעיון הגדול שבבסיס החיסון החדש הוא לחסן אנשים עם כל חלבוני המעטפת או יחידות המשנה שלהם, על מנת לעורר את ייצור הנוגדנים המחייב לחלבונים אלה. זאת, בתקווה שהנוגדנים ימנעו מהנגיף להדביק תאים אחרים המארחים אותו.

עד כה, לא נמצא חיסון נגד HIV שהוכח כיעיל בניסויים קליניים בקנה מידה רחב. כעת, החוקרים מאמינים, כי חיסון HIV יכול לעבוד אם הוא מציג בפני המערכת החיסונים חלבוני מעטפת הדומים לאלה שנמצאים על הנגיף האמרתי, לפני שהוא מדביק את התא. עם זאת, הצגת חלבוני המעטפת באופן נכון היתה אתגר עצום.



החיסון החדש נוסה על עכברים. בתוך שמונה שבועות בלבד נוצרו נוגדנים שנטרלו בהצלחה את נגיף האיידס המופץ באופן טבעי; הנגיף מולו נכשלו חיסונים קודמים. לדברי החוקרים, זו הפעם הראשונה שמועמד לחיסון נגד HIV גורם לתגובה כלשהי בייצור נוגדנים בעכברים. תוצאות דומות וחסרות תקדמים התקבלו גם כשהחיסון נוסה על ארנבונים.

בדיקות נוספות נערכות כעת על קופים, בחסות המכון הלאומי לבריאות, שבסן אנטוניו, טקסס. לדברי החוקרים, גישה חדשה זו מהווה פריצת דרך אמתית לאחר 30 שנה של מחקר בתחום החיסונים נגד HIV.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE