הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד סיבה לשמור על הילדים שלכם במשקל בריא: אסטמה
ילדים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר נמצאים בסיכון מוגבר לאסטמה. כך עולה ממחקר חדש

במחקר הרטרוספקטיבי, שנמשך ארבע שנים, השתתפו 507,496 ילדים. לפני תחילת המחקר לאף אחד מהילדים לא היתה אסטמה. במסגרת המחקר חילקו את הילדים לשלוש קבוצות: קבוצה של ילדים בעלי עודף משקל, שמשקלם היה בין האחוזון ה-85 לבין האחוזון ה-94; ילדים שמנים שמשקלם היה באחוזון ה-95 ומעלה; וילדים במשקל נורמלי שמשקלם היה בין האחוזון ה-25 לבין האחוזון ה-64.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




במחקר שוקללו משתנים ברי השפעה, כגון גיל, גזע, ביטוחי בריאות, אלרגיות למזון, תרופות וגורמים אחרים. מתוצאות המחקר עלה, כי הסיכון שלילדים בעלי משקל גוף תקין תהיה אסטמה עמד על 17 אחוז; הסיכון של ילדים שמנים עמד על 30 אחוז יותר.

החוקרים מעריכים, כי בין 23 לבין 27 אחוז ממקרי האסטמה שנרשמו בקרב ילדים הסובלים מהשמנת יתר, ניתן לייחס להשמנה עצמה. מקרב כל הילדים המשתתפים במחקר, ניתן היה לייחס בין 10 לבין 13 אחוזים ממקרי האסטמה להשמנה.



לדברי החוקרים, אסטמה היא מחלת הילדות הכרונית השכיחה ביותר, הסיבה הרווחת ביותר להיעדרות של ילדים מבית הספר והסיבה השכיחה ביותר לאשפוז. אין גורמי סיכון רבים שיכולים למנוע את המחלה והמחקר הנוכחי מצביע על כך, שהשמנה יכולה להיות אחד מהגורמים.

בהמשך לכך, חשוב לשמור על הילדים במשקל בריא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE