הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה בתל אביב: חברת טכנולוגיה דיגיטלית מכרה לסעודיה טכנולוגיה שהובילה לחיסול חשוג'י
תביעה שהוגשה בתל אביב טוענת כי טכנולוגיה של קבוצת NSO, חברת ריגול דיגיטלי ישראלית, תרמה לקבלת ההחלטה להתנקש בעיתונאי. זו לא הפעם הראשונה ששמה של החברה נקשר למשטרים שלא חוששים לפגוע בזכויות אזרחיהם

אזרח סעודיה הגיש אתמול (ראשון) תביעה בבית משפט בתל אביב נגד חברת מודיעין ישראלית, בטענה שציוד הריגול שהיא מפתחת סייע לחיסולו של ידידו, העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוג'י.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטכנולוגיה של החברה הישראלית הובילה למותו? העיתונאי המנוח ג'מאל חשוג'י

על פי כתב התביעה, עומר עבדלעזיז, מבקר חריף של בית המלוכה הסעודי שקיבל מקלט מדיני בקנדה, טוען כי הוא היה בקשרי חברות עם חשוקג'י ועבד יחד עמו על פרויקט שנועד לרסן את תומכי בית המלוכה ברשת.

לדבריו, בחודש יוני הוא הקליק על קישור שנשלח אל הטלפון שלו, ולטענתו בכך נחשף תוכן הסלולרי שלו ומידע נוסף לעיני הרשויות הסעודיות. לדברי עבדלעזיז, לאחר שהקליק על הקישור, השלטונות בארץ מולדתו הטרידו אותו יותר, ואף הפעילו לחץ על קרובי משפחתו שחיים עדיין בסעודיה.

על פי כתב התביעה, חשיפת השיחות וההודעות בינו לבין העיתונאי המנוח תרמה לקבלת ההחלטה להתנקש בחשוג'י.

התביעה מציגה ידיעות שפורסמו בתקשורת ולפיהן קבוצת NSO טכנולוגיות, חברה ישראלית שעוסקת בפיתוח תוכנות ללוחמת סייבר ולריגול דיגיטלי, מכרה לסעודיה טכנולוגיה תמורת 55 מיליון דולר בשנה שעברה.

עבדלעזיז דורש מבית המשפט שיפסוק עבורו 160 אלף דולר פיצויים מהחברה. בנוסף, הוא דורש למנוע מהחברה למכור את הטכנולוגיה, שנקראת "פגאסוס", לסעודיה.

בהודעה שפרסמה חברת הריגול הדיגיטלי, הודיעה קבוצת NSO כי "היא מסייעת לממשלות ולסוכנויות אכיפת חוק להילחם בטרור בפשע". החברה הוסיפה כי היא נוקטת במשנה זהירות בבואה למכור את מוצריה בעסקאות שנבחנות ומורשות על ידי משרד הביטחון הישראלי.

"אנחנו לא נסבול שימוש לרעה במוצרים שלנו. אם יש חשד למעשים כאלה, נחקור את הנושא ונפעל בהתאם, כולל השעיית או הפסקת חוזה", לשון הודעת החברה.

קבוצת NSO נמצאת תחת אור הזרקורים בחודשים האחרונים, כאשר עיתונאים וגורמי אופוזיציה שונים טענו כי ממשלותיהם עשו שימוש בטכנולוגיה שהיא מוכרת כדי לרגל אחריהם. עיתונאים קטארים ומקסיקנים כבר הגישו תביעות נגד החברה, וכך גם עובד אמנסטי, שגם הפך למטרה עבור תוכנות החברה.

 

הכניסה של העיתונאי לקונסוליה באיסטנבול, שם מצא את מותו

התביעה החדשה באה כמה ימים לאחר שארגון זכויות האדם הודיע כי הוא שוקל לנקוט בצעדים משפטיים כדי לשלול את רישיון הייצוא של חברת המודיעין. הארגון ציין כי הוא פנה בבקשה דחופה למשרד הביטחון כדי לשלול את הרישיון של החברה. עם זאת, משרד הביטחון דחה את הבקשה.

"אנחנו דוחים את התשובה הזאת. כמות העדויות והדוחות נגד קבוצת NSO ומכירת הטכנולוגיה שלה למשטרים שמפרים את זכויות אזרחיהם, הוא הוכחה לכך ש-NSO הפכה למושחתת", אמרה מולי מלקר, מנהלת תכניות אמנסטי אינטרנשיונל בישראל.

היא הוסיפה כי משרד הביטחון הישראלי מודה למעשה בשיתוף פעולה עם החברה "שמוצריה משמשים לפגיעה בזכויות אדם", בכך שהוא ממשיך לאשר את פעילות קבוצת NSO.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE